יום ראשון, 23 באוקטובר 2016

טארטלט תות ושוקולד לבן 🍓

או
מיי
גאד.
הטארטלטים האלה פשוט מושלמים!! והם בעצם כל מה שאני אוהב: טארטלטים קטנטנים (♥) מלאים בקרם תות ורדרד (♥) מועשר בשוקולד לבן (♥) עם קצפת וניל ופטל מיובש שמוסיף צבע וקראנץ'.
הטארטלטים האלה פשוט שובי לב, טעימים באופן יוצא דופן וממש פשוטים להכנה! הקרם: קרם פטיסיי עם מחית תותים (שאפשר להכין לבד מתותים או לקנות בחנויות אפייה מתמחות), הקלתיות מבצק פריך פשוט והקישוטים: קצפת ופטל מיובש בהקפאה (תקשיבו, הדבר הזה גאוני). אז תכינו אותם. כי תותים זה מדהים וכי ורוד זה הצבע הכי טוב בעולם! וגם כי הם יפהפיים ומעולים וכווולם.ן עפו עליהם!
טארטלט תות ושוקולד לבן 10 טארטלטים
מרכיבים:
לקרם:
300 גרם מחית תות (להשיג בחנויות מתמחות, או לטחון תותים ולסנן. למדוד אחרי הסינון)
200 מ"ל חלב
חצי כפית תמצית וניל
4 חלמונים
50 גרם קורנפלור
130 גרם סוכר
70 גרם מחית תות
100 גרם שוקולד לבן קצוץ
40 גרם חמאה
צבע מאכל אדום (לא חובה, אבל ממש מומלץ)
150 מ"ל שמנת להקצפה
לבצק הפריך:
110 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות
45 גרם סוכר
155 גרם קמח
חצי כף-כף חלב קר
חלמון
חצי כפית תמצית וניל
לקצפת ולקישוט:
250 מ"ל שמנת להקצפה
כפית מחית וניל
חצי כף אינסטנט פודינג וניל
פטל מיובש בהקפאה
הכנה:
  1. התחילו בבצק: עבדו במעבד מזון את החמאה הקרה, הסוכר והקמח לקבלת תערובת אחידה ופירורית. הוסיפו חלמון, וניל, קורט מלח וחצי כף חלב ועבדו בפולסים עד לקבלת גוש בצק. אם אין מספיק נוזלים הוסיפו עוד חצי כף חלב ועבדו עד לקבלת גוש בצק. עטפו בניילון נצמד ושמרו במקרר למשך חצי שעה לפחות.
  2. קלתיות הבצק הפריך: רדדו את הבצק בין שני ניירות אפיה את הבצק לעובי של כ3 מ"מ. קרצו עיגולים בקוטר 10 ס"מ ורפדו בעזרתם 10 רינגים לטארטלטים בקוטר 7 ס"מ וגובה 2 ס"מ. חשוב להקפיד ששולי הקלתית יונחו בזווית ישרה לבסיס הקלתית. אם הבצק רך מדי ולא נוח לעבודה החזירו אותו לכמה זמן למקרר. שמרו במקפיא לרבע שעה לפחות, ובינתיים חממו תנור ל170 מעלות. דקרו את בסיסי כל הקלתיות במזלג ואפו אפייה עיוורת: קמטו חתיכות של נייר אפיה ורפדו בעזרתן את הקלתיות. מלאו את הניירות בקטניות יבשות או משקולות מיועדות ואפו למשך 10 דקות. מוציאים מהתנור, המתינו מעט, הסירו את המשקולות ונייר האפיה בעדינות ואפו עוד כ7 דקות עד להזהבה. אפייה עיוורת מונעת מהבצק לתפוח במהלך האפייה. אם בכל זאת הבצק תפח מעט, אפשר "למעוך" קצת את הקלתיות עם גב של כף כשהן עוד חמות. צננו לחלוטין את הקלתיות והסירו את הרינגים. אפשר לאפות למשך 12 דקות בערך (או עד שמזהיב) ללא אפיה עיוורת, אבל הבצק יתפח יותר.
  3. פטיסייר תות: הניחו בסיר קטן 300 גרם מחית תות, חלב ותמצית וניל. בקערה אחרת ערבבו חלמונים עם סוכר וקורנפלור. כשחלב התות מתחיל לרתוח יש לעשות השוואת טמפרטורות עם תערובת החלמונים: מזגו באיטיות את תערובת החלב החם לתוך תערובת החלמונים, תוך כדי ערבוב. אחרי שערבבתם בערך חצי מכמות הנוזל עם החלמונים סננו את תערובת החלמונים דרך מסננת דקה בחזרה לסיר ובשלו על אש בינונית תוך כדי ערבוב עד שהקרם מסמיך. הסירו את הקרם מהאש והוסיפו חמאה, שוקולד לבן קצוץ ו70 גרם מחית תות. ערבבו עד שהחמאה והשוקולד הלבן מוטמעים לחלוטין בתערובת. את השלב הזה אפשר ורצוי לעשות במיקסר עם וו גיטרה. ערבבו במיקסר עד שהקרם מצטנן (אם אין מיקסר אז פשוט להניח לקרם להצטנן בקופסה רחבה) והעבירו אותו לקופסה רחבה. כסו ושמרו במקרר עד שהקרם מתקרר לחלוטין. 
  4. הרכבת הטארטלטים: הקציפו 150 מ"ל שמנת לקצפת יציבה. פתחו את קרם הפטיסייר בעזרת ערבוב והוסיפו לו צבע מאכל אדום (לא חובה) לקבלת צבע ורוד מעט כהה יותר ממה שתרצו. הוסיפו את הקרם לקצפת והקציפו לכמה שניות עד שהקרם מתאחד. העבירו לשק זילוף וזלפו כמות נדיבה של קרם לכל רינג. ישרו את הקרם בעזרת קלף או מרית מדורגת. שמרו במקרר ובינתיים הקציפו את השמנת, מחית הוניל והאינסטנט פודינג (לא טועמים אותו, רק לייצוב הקצפת). העבירו לשק זילוף עם פיה חלקה בקוטר של 1 ס"מ וזלפו 3 טיפות קצפת במרכז כל טארטלט. שמרו בקופסה אטומה במקרר ולפני ההגשה פזרו מעט פטל מיובש בהקפאה על כל טארטלט. 

הערה: אפשר להכין את הטארטלטים בגרסת טארט גדול: רדדו את הבצק לעובי של ב4 מ"מ ורפדו תבנית טארט מתפרקת או רינג לטארט בקוטר 25 ס"מ. אפו כרבע שעה עם המשקולות ועוד כ10 דקות (או יותר) עד שהקלתית מזהיבה. מומלץ גם להכין את הקרם באותה הדרך עם מחית פטל. פטל ושוקולד לבן זה טעיםםם!
בתיאבון!

יום חמישי, 6 באוקטובר 2016

ספגטי קצ'ו א פפה

הקומפורט פוד שלי זו מנת פסטה קרמית וכבדה. פסטה עם רוטב שמנת, למשל, או פסטה נועה. וספגטי קצ'ו פפה, שטעמתי בפעם האחרונה שהייתי באיטליה, ואז שוב בשוק האוכל האיטלקי והמטורף שבניו-יורק, "Eataly" (לחלוטין מומלץ!) שזו מנת פסטה שדורשת 4 מרכיבים בלבד (חמישה מקסימום!) וזמן ההכנה שלה הוא זמן ההכנה הכי קצר שיש. קצ'ו באיטלקית זו גבינה ופפה זה פלפל, ומשני אלה מכינים את הרוטב: המון פקורינו רומנו מגורדת (וגם פרמזן) ופלפל שחור טחון טרי ביד נדיבה. את הרוטב אפשר להכין גם עם קצ'ו די רומא, קשקבל איטלקית מחלב כבשים. אני מבטיח שאחרי שתכינו את הפסטה הגבינתית הזו, עם המון המון פלפל שחור, תתאהבו. כי זה טעים.

ספגטי קצ'ו א פפה
מרכיבים:
250 גרם ספגטי לא מבושל
100 גרם פקורינו רומנו מגורדת, 50 גרם פרמג'אנו רג'אנו מגורדת (ואפשר להחליף חלק מהפקורינו בקשקבל מגורדת)
20 גרם חמאה
פלפל שחור טחון טרי בנדיבות

הכנה:
  1. בסיר גדול מרתיחים מים עם המון מלח. בזמן ההרתחה, מגרדים את הגבינות.
  2. מוסיפים את הספגטי למים ומערבבים כל כמה זמן כדי למנוע מהספגטי להידבק. בינתיים, ממיסים במחבת רחבה שתכיל את הספגטי את החמאה ומטגנים קצת את הפלפל השחור.
  3. בעזרת מלקחיים מעבירים את הספגטי למחבת עם הפלפל השחור כשהוא כמעט מבושל (הספגטי ימשיך להתבשל עם הרוטב). מוסיפים ממי בישול הפסטה ושליש מתערובת הגבינות. מבשלים על אש בינונית ומערבבים במרץ עד שהכל נמס. מוסיפים את שאר הגבינות ומערבבים עד שהגבינה נמסה ומתקבל רוטב קרמי ועשיר. אם צריך אפשר להוסיף עוד פלפל שחור. מגישים עם מעט פלפל שחור ומעט פרמזן מגורדת. בתיאבון!