יום רביעי, 13 ביוני 2018

פיצה מרגריטה

פיצה ביתית זה סופר פשוט ואחד הדברים הכי טעימים שיש. הנה מתכון לבצק הפיצה הטוב ביותר לדעתי שיוצא קראנצ'י בדיוק כמו שצריך עם רוטב פשוט בטירוף והכי טעים. על בסיס הבצק הזה אפשר להכין המון סוגי פיצה אבל הנה המתכון לבסיסית ביותר, עם רוטב עגבניות, גבינת מוצרלה ועלי בזיליקום טריים.

פיצה מרגריטה

לבצק:

3.75 כוסות מים פושרים (לא קרים)
60 גרם שמרים טריים (שמרית) או 26 גרם שמרים יבשים
4.5 כפיות סוכר
קילו וחצי קמח
חמש כפות ורבע מלח
שלושת רבעי כוס שמן זית

לרוטב:

בקבוק של עגבניות מרוסקות משומרות איטלקיות
פלפל שחור, מלח, מעט סוכר
רבע כוס שמן זית
אורגנו מיובש או מעט בזיליקום
כמה שיני שום כתושות

מוצרלה מגורדת או מוצרלה טרייה מסוננת וקרועה לחתיכות
בזיליקום
שמן זית
מעט גבינת פרמזן

הכנה:
  1. בצק: בקערה קטנה יש לערבב סוכר, מים פושרים ושמרים. להניח לכעשר דקות (אפשר לוותר על שלב זה, אבל בעזרתו אפשר לראות אם השמרים פועלים או לא), עד שהשמרים מתחילים לפעול ויש קצף. בקערת מיקסר גדולה ערבבו קמח ומלח. הוסיפו פנימה את שמן הזית והמים עם השמרים ולושו עם וו לישה כעשר דקות (אפשר גם ידנית). כסו את הקערה עם ניילון נצמד והתפיחו עד שהבצק מכפיל את נפחו. בינתיים הדליקו את התנור על החום הכי גבוה וחממו אותו עם אבן השמוט.
  2. רוטב: ערבבו את כל חומרי הרוטב ותבלו לפי טעמכן/ם.
  3. חלקו את הבצק ל10-12 חתיכות זהות בגודלן (אפשר להיעזר במשקל). רדדו את כדורי הבצק לעובי דק עם סולת (הסולת הגסה תעזור לקראנצ'יות של הבצק באפייה). מרחו על כל פיצה מהרוטב (לא יותר מדי כדי שלא יהיה סמרטוטי) ופזרו מוצרלה. אפו את הפיצה ישירות על האבן (תזהרו לא לפזר חתיכות סולת על האבן שישרפו באפייה ויסריחו את כל המטבח) לכמה דקות עד שהבצק אפוי והגבינה קצת משחימה. פזרו כמה עלי בזיליקום על כל פיצה. זרזפו מעט שמן זית וגרדו פרמזן. בתיאבון!
  4. אם אין לכם/ן אבן שמוט אפשר לאפות את הבצק עם הרוטב מראש לחצי אפייה ולחמם את התנור עם תבנית כבדה בתחתית שלה. פזרו מוצרלה על הפיצות החצי אפויות ואפו על התבנית ההפוכה שבתחתית התנור עד שהמוצרלה משחימה.