יום שלישי, 11 בפברואר 2014

טארטלט פודינג אפוי, קרם מסקרפונה ותותים

לאחותי היה יום הולדת. והיא אוהבת תותים וקצפת. מאוד מאוד. אז החלטתי להכין לה בהפתעה שני טארטלטים טעימים טעימים, שמילאתי בפודינג אפוי עם קצת טעמים של לימון, ומעל תותים וקרם מסקרפונה. את הכל קישטתי בתותים, קצת רוטב פטל ומקלות בוקטיני מסוכרים. יצא טעים ומגניב ממש! השילוב בין כל המרקמים יוצר טארט מעניין ועדין מאוד, עם רמיזות של לימון והרבה תותים כמו שאני אוהב.

 הכנת הבוקטיני המסוכרים פשוטה ממש: משרים מקלות בוקטיני במים, מצפים בסוכר ואופים להזהבה.
את כל חומרי הבצק מעבדים במעבד מזון ליצירת בצק אחיד. אפשר גם לעבד חמאה, קמח וסוכר עם וו גיטרה במיקסר, ואז לערבב עם שאר החומרים. מעבדים רק ליצירת גוש בק קטן. את הבצק מקררים במקרר, ומרדדים. חותכים מעגלים הגדולים מהתבנית בקצת ומרפדים את התבניות. דוקרים במזלג ומקפיאים.
בינתיים מכינים את מלית הפודינג: מחממים חלב עם קליפות לימון לרתיחה. מכבים את האש, משרים לחצי שעה ומחממים שוב. במקביל, בקערה, מערבבים את שאר חומרי הפודינג. מערבבים את תערובת הביצים ומוזגים תוך כדי באיטיות את החלב החם. מקציפים עד לקירור. מוזגים לתבניות דרך מסננת את הפודינג ואופים בתנור שחומם מראש ל180 מעלות עד שהבצק מזהיב והפודינג גם.
מצננים את הטארטלטים. בינתיים מכינים קרם מסקרפונה:
מקציפים מסקרפונה תוך מזיגה איטית של שמנת להקצפה. מוסיפים אבקת סוכר ומקציפים לקצפת יציבה. חוצים תות אחד, וחותכים קוביות תות. מרכיבים את הטארטלטים:
מפזרים תות על הפודינג. מעל מורחים (עדיף לזלף) קרם מסקרפונה. מסדרים בקשת קוביות תותים ובקצה מניחים תות חצוי. מניחים מקלות בוקטיני מסוכר במרכז.
בדיעבד, מסתבר שהיה כדאי לתת לטארט לנוח יום לפני ההגשה, אז כדאי להרכיב אותו אחרי יום של מנוחה, אבל אפשר גם לשמור בקירור את הטארטלטים ללילה. את התותים והקרם מכינים מיד לפני ההרכבה. את המקלות שמרים בקופסה אטומה מחוץ למקרר.

טארטלט פודינג אפוי, קרם מסקרפונה ותותים-2 טארטלטים
לבצק:
100 גרם קמח
50 גרם חמאה
20 גרם סוכר
חלמון
3 מל תמצית וניל
לפודינג:
חלמון
ביצה (כדאי 2 חלמונים)
15 גרם אברת סוכר
250 מל חלב
קליפות לימון
לקרם מסקרפונה:
חצי חבילת שמנת להקצפה
חצי חבילת מסקרפונה
כף אבקת סוכר
למקלות הבוקטיני המסוכרים:
כ10 מקלות בוקטיני
מים
סוכר
להגשה:
6 תותים
רוטב פטל (לא חובה, כמו במתכון של הפבלובה)
הכנה:
1. מניחים במים בוקטיני להשריה 10 דקות. 
2. מכינים בצק: במעבד מזון מעבדים את כל חומרי הבצק במעבד מזון עד ליצירת כדור בצק. עוטפים בניילון ושומרים בקירור. 
3. מניחים בוקטיני בתבנית מרופדת בנייר אפייה. מפזרים סוכר ומערבבים. אופים ב180 מעלות עד להזהבה. 
4. מרדדים את הבצק ומרפדים את התבניות. דוקרים את הבצק ושומרים בהקפאה עד המילוי
5. מכינים מילוי: מרתיחים קליפות לימון וחלב. מפסיקים לחמם ומשרים את הקליפות לחצי שעה לספיגת טעמים. בינתיים מערבבים ביצים וסוכר בקערה אחרת. מחממים את החלב מחדש ומוזגים תוך ערבוב לתערובת הביצים. מקציפים וממתינים לקירור. 
6. מוזגים דרך מסננת את הפודינג לקלתיות הקפואות. אופים ב180 מעלות, עד שהבצק מזהיב והפודינג מעט משחים. מצננים ונותנים לנוח ללילה (מחוץ למקרר-לא חובה)
7. מכינים קרם מסקרפונה: מניחים את המסקרפונה והסוכר בקערת ההקצפה. מוזגים את השמנת פנימה תוך הקצפה. מגרדים את דופנות הקערה ומקציפים ליצירת קרם יציב. 
8. מרכיבים את הטארט: חותכים תותים לקוביות. מפזרים מעט קוביות על הטארט. מורחים מעל או מזלפים את קרם המסקרפונה. מסדרים במעין קשת את קוביות התותים ומניחים תות חצוי. מקשטים במקלות הבוקטיני וברוטב הפטל. מגישים מיד, או שומרים בקירור בקופסה אטומה. 
:TIPS
1. אפשר להחליף טעמים בקרם, למשל:  במקום קליפות לימון חצי כפית תמצית וניל, חמישים גרם שוקולד (להניס בבלילה החמה), ועוד. 
2. אפשר לוותר על קרם המסקרפונה, או להחליף בכל קרם אחר (או בקצפת)
3. אפשר להחליף את הפרי. 
בתיאבון :)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אל תתבישו לשאול שאלות או לשתף אם הכנתם/ן!