יום שני, 11 ביולי 2016

מרמלדה אננס ונענע

בשבוע הקודם קניתי מחית אננס. ואני מת על אננס. במהלך שלושת הימים בהם המחית חיכתה במקפיא לא הצלחתי להפסיק לחשוב על קינוחים אננסיים שכדאי לי להכין, מפחזניות שוות ועד קרמבואים שווים עם ציפוי גנאש שוקולד לבן וקוקוס. במהלך הקיץ עוד אכין קינוחיים אננסיים, אבל מה שהכנתי עם המחית שקניתי היה ממתק: מרמלדה. ממתקים יפהפיים, כמו תכשיטים קטנים שהם משהו בין סוכריית ג'לי לריבה עם טעם טרי של אננס ומעט נענע. בשביל חיזוק הנענע, ציפיתי חלק מהמרמלדות בסוכר נענע ביתי!! שווה. הממתקים האלה די פשוטים להכנה אבל דורשים דיוק בכמויות, חומרי גלם מיוחדים ומד-חום סוכר. אם יש לכם/ן את הציוד הדרוש, אין סיבה שלא יצאו לכן/ם מרמלדות יפהפיות! המתכון הזה משתתף באתגר החודשי של מנטקה, שהוא הפעם מתכוני נענע. וכמעט שכחתי לספר שכרגע יש לנו עציץ של נענע טרייה ולהשתמש בנענע שהרגע קטפת מהעציץ זה מה-זה כיף!
מרמלדה אננס ונענע
כדאי לשקול את חומרי הגלם מראש!
300 גרם מחית אננס
60 גרם סוכר לבן ו9 גרם פקטין
320 גרם סוכר לבן ו80 גרם גלוקוזה
4 גרם מלח לימון ו4 גרם מים
5 גרם נענע קצוצה

לסוכר נענע:
5 גרם עלי נענע טריים
290 גרם סוכר לבן
הכנה:
  1. מחממים את מחית האננס לטמפרטורה של 40 מעלות צלסיוס בסיר קטן על להבה נמוכה-בינונית.
  2. מוסיפים בהדרגתיות תוך כדי טריפה במטרפה את תערובת הפקטין. מרתיחים. מוסיפים את הסוכר והגלוקוזה ומבשלים תוך כדי ערבוב עד שהמרמלדה מגיעה לטמפ' של 107 מעלות צלסיוס. מוסיפים תמיסת מלח לימון ונענע וטורפים לאיחוד. מוזגים לתבנית מרופדת בנייר אפיה בגודל של כ33*8. מייצבים למשך הלילה.
  3. חותכים את המרמלדה לקוביות ומגלגלים בסוכר. שומרים בכלי אטום. אפשר גם להכין סוכר נענע! במעבד מזון, טוחנים נענע וסוכר. את הסוכר הלח מעבירים לתבנית אפייה עם נייר אפייה ומייבשים בתנור שחומם ל60 מעלות כחצי שעה. אם יש צורך, אפשר לטחון שוב במעבד מזון. בתיאבון!