יום שלישי, 17 במרץ 2020

רולדת גבינה וריבת חלב

 במצבי עומס אני נוטה להתמקד בדבר אחד ולשכוח מהשאר. זה מה שקורה בשנים האחרונות ובמיוחד בשנה הזו, עם סמסטר מלחיץ וחופשת הסמסטר העמוסה ביותר שהיתה לי. עכשיו, עם וירוס הקורונה והחופשה הכפויה אני נהנה להסתכל על הדברים החיוביים: יש לי זמן לנסות דברים במטבח! וגם יש לי פנאי לכתוב עליהם בלוג :)
אז הנה מתכון העוגה השני מתוך ארבעה: רולדה במילוי גבינה וריבת חלב. זו עוגה מעולה: אין יותר כיף מרולדה טובה ומקסימה למראה, רכה מאוד עם מילוי טעים. ריבת חלב זה נהדר, וכדי לאזן את המתיקות שלה הקצפתי אותה עם גבינת שמנת ושמנת חמוצה שמוסיפים חמיצות נעימה ועם שמנת ומסקרפונה ליציבות, אווריריות וחלביות. יצאה רולדה מעולה :) בקרם שמתי את כל ריבת החלב שהיתה לי, 320 גרם, והוספתי מעט מתיקות בצורת אבקת סוכר. אם תרצו טעם יותר חזק של ריבת חלב אפשר להוסיף עד 500 גרם ריבת חלב ולאזן את המתיקות בהתאם.

רולדה במילוי קרם גבינה וריבת חלב

לרולדה:
4 ביצים L בטמפרטורת החדר
100 גרם סוכר
כפית תמצית וניל
100 גרם קמח לבן
כפית אבקת אפיה
קורט מלח
כף שמן צמחי

למלית:
250 מ"ל שמנת להקצפה
200 גרם גבינת שמנת או גבינה בסגנון גבינת שמנת
100 גרם שמנת חמוצה
200 גרם מסקרפונה
290-500 גרם ריבת חלב
עד 45 גרם אבקת סוכר (תלוי בכמות ריבת החלב)
כף אבקת אינסטנט פודינג וניל (לייצוב הקרם, לא טועמים את זה)

שוקולד חלב לגירוד

הכנה:

  1. לרולדה: חממו תנור ל175 מעלות צלסיוס והכינו את תבנית האפייה: שמנו אותה בחמאה, הוסיפו כף קמח וכף סוכר וטלטלו כך שיצרו שכבה שתמנע הדבקה. אפשרות נוספת היא לרפד את התבנית בנייר אפייה.
  2. הקציפו במיקסר על מהירות גבוהה את הביצים, המלח, הוניל והסוכר עד שמתקבל קצף בהיר ויציב מספיק כדי ליצור את הספרה 8 על הקצף עם המטרפה ושהספרה תשמור על צורתה. הטמיעו את הקמח ואבקת האפייה בקצף הביצים בעזרת תנועות קיפול. כשהקמח מוטמע לחלוטין הוסיפו את השמן והטמיעו אותו בתנועות קיפול. מזגו את התערובת לתבנית, ישרו אותה בעזרת פלטה או מרית מדורגת ואפו מספר דקות את התערובת, עד שהיא מזהיבה מעט ו"קופצנית" למגע, כלומר, חוזרת לצורתה אחרי המגע ומרגישה אפויה. אפשר גם לבדוק עם קיסם שאמור לצאת יבש.
  3. הפכו את הרולדה מעל מגבת עליה פיזרתם כף סוכר. חלצו את הרולדה מהתבנית (אם לא ריפדתם בנייר אפיה יתכן ותאלצו לנסו להיעזר במרית מדורגת, אבל היא תשתחרר בלי בעיה) וגלגלו את העוגה לאורך עם המגבת. צננו.
  4. למילוי: הקציפו שמנת עד לקבלת קצפת רכה. הוסיפו את הגבינות והשמנת החמוצה והקציו להטמעה. גרדו את שולי הקערה והוסיפו את ריבת החלב והקציפו עד לקבלת קרם אחיד. טעמו את הקרם והוסיפו אבקת סוכר לפי הטעם. הקציפו רק לאיחוד. הזהרו לא לשבור את הקרם!
  5. מילוי: מרחו את המילוי על הרולדה הצוננת. השאירו מרווח קטן לגלגול, וגלגלו בזהירות את הרולדה. היעזרו במגבת. העבירו אותה לקירור. 
  6. את הקרם הנותר העבירו לשק זילוף עם צנתר משונן רחב. פדרו אבקת סוכר על הרולדה וזלפו כוכבים של קרם על הרולדה. גרדו מעל שוקולד חלב לפי הטעם. בתיאבון!

אל תשכחו לשלוח לי תמונות של מה שהכנתן.ם באינסטגרם :)
והנה העוגה הקודמת שפרסמתי: עוגת לימון