יום שני, 12 בפברואר 2018

פודינג לחם מקרואסונים!

פודינג לחם זו ארוחת הבוקר הכי שווה שיש: לוקחים מאפים קצת יבשים, מורחים במעט חמאה ומשרים בבלילה של חלב, ביצים סוכר ווניל. את כל הטוב הזה אופים בתנור למין פודינג שקצת מזכיר פרנץ' טוסט אפוי. וכן, זה טעים כמו שזה נשמע. אז תחשבו כמה טעים זה כשהמאפים מאתמול הם קרואסון חמאה, ושהבלילה מורכבת משמנת וחלמונים, כמו בלילה של קרם ברולה. מושלם. ההגדרה לארוחת בוקר מוגזמת. אני בחרתי להגיש את הפודינג שלי עם קרם אנגלז וניל שהכנתי משאריות הבלילה, תותים חתוכים ומייפל (יאמי!) אבל אפשר להגיש עם כל מה שאוהבות/ים: קצפת, גנאש שוקולד, פירות טריים והכי מומלץ מומלץ עם גלידה. ולפודינג אפשר להוסיף שוקולד קצוץ, פירות יער, להחביא צימוקים בין החתיכות של המאפים שלא יתייבשו בתנור או להוסיף כל מיני חומרי טעם לבלילה כמו גרידת תפוז, קינמון ועוד. אבל המתכון שכאן הוא המתכון הבסיסי. ואם יש לכן/ם מאפים אחרים שקצת התייבשו אפשר להשתמש גם בהם ואפילו לעשות תערובת: עוגות שמרים, רוגלעכים, חלה, בריוש: הכל הולך! ניצול השאריות המושלם.
פודינג לחם מקרואסונים-המתכון מ"שמח במטבח" עם התאמות
מרכיבים:
3 קרואסוני חמאה גדולים מאתמול, מעט יבשים, או מאפים אחרים (בריוש, חלה, רוגלעך, עוגת שמרים או תערובת שלהם)
חמאה רכה למריחה (לא חובה אבל טעים ממש)
3 חלמונים
375 מ"ל שמנת
כפית מחית וניל
3-4 כפות סוכר
הכנה:
  1. מכינים את הרוטב: מחממים שמנת ווניל בסיר קטן לסף רתיחה. בקערה אחרת מערבבים חלמונים וסוכר. כשהשמנת מתחילה לרתוח מוזגים אותה באיטיות תוך כדי ערבוב נמרץ לתערובת החלמונים. את התערובת מניחים בצד, ואפשר לסנן.
  2. חותכים את המאפים לקוביות גדולות ומורחים במעט חמאה (לא חובה אבל מומלץ). מסדרים בצפיפות בתבנית ומוזגים מהבלילה לכיסוי כמעט מלא. בעזרת לחץ דואגים שהבלילה תכסה ותגיע לכל קוביות המאפה. אם נשארת בלילה שמרו בקערה בצד: נוכל להכין ממנה רוטב וניל.
  3. נותנים לתערובת לנוח לחצי שעה לפחות כדי שהמאפים יספגו את הבלילה. בינתיים מחממים תנור ל150 מעלות. 
  4. מניחים את התבנית עם הבלילה בתוך תבנית גדולה עם מים חמים שמגיעים עד לחצי הגובה של התבנית עם הפודינג ומכניסים לתנור. אופים עוד כ35 דקות, עד שהפודינג מתייצב. מוציאים את התבנית מהתנור, מגביהים את חום התנור ל190 מעלות ומכניסים את הפודינג בלי תבנית המים לאפייה נוספת עד להשחמה (ממש 7-10 דקות). מגישים חם! מומלץ עם גלידה קרה, מייפל, קצפת, פירות טריים או רוטב וניל. הפודינג טעים אפילו ביום שאחריו אבל מומלץ לחמם לפני ההגשה, ובכלל רצוי לתת למאפים לספוג את הבלילה כמה שעות במקרר ופשוט לאפות כשרעבים.
  5. אם נשארה בלילה מהפודינג, הכינו רוטב אנגלז: בסיר קטן על להבה נמוכה מבשלים את הבלילה תוך כדי ערבוב עד שהיא מצפה גב של כף. אפשר להוסיף מעט חלב. נוצר רוטב וניל שווה שכיף למזוג על הפודינג החם. בתיאבון! ♥


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אל תתבישו לשאול שאלות או לשתף אם הכנתם/ן!