יום שני, 18 בינואר 2021

סהרוני מחלב ושקדים

 

אמא שלי ביקרה אותי בקופנהגן לפני כמה חודשים והביאה לי מחלב כשביקשתי ממנה. מחלב הוא תבלין שמפיקים מזרעי דובדבן ויש לו טעם מעט מרציפני אבל פחות מר: כשמוסיפים ממנו לעוגיות במינון הנכון הוא לא מוסיף מרירות (כמו תמצית שקדים מרים למשל) אבל מוסיף ארומה נהדרת. חשבתי במה אפשר לשלב את התבלין הטעים הזה וישר חשבתי שבעוגיות חמאה הוא יהיה נהדר מפני שזה תבלין שיש בכעכים מלוחים-עוגיות קפה יבשות שמכינים אצלינו ובמעמולים. ואז חשבתי שיהיה טעים לשלב אותו עם שקדים! אז זה היה הרעיון הראשון שלי. אחרי זה גם בדקתי באינטרנט איזה עוגיות מסורתיות לחג המולד בדנמרק (לפני חג המולד) וגיליתי שסהרוני שקדים הן עוגיות גרמניות מסורתיות לחג המולד. אז הכנתי אותן והן יצאו מדהימות: טעימות, ארומתיות ואי אפשר להפסיק לאכול אותן!

ואם לא תרצו להכין סהרונים אפשר גם להכין עוגיות כאלה, שנראות כמו עוגיות רייבה (עוגיות חול טעימות עם שקע הממולאות בשקד, פיסטוק או צנובר) אבל יש בהן שקדים טחונים ומחלב עם ארומה משכרת!

סהרוני שקדים ומחלב - מתכון לפי עוגיו.נט

100 גרם חמאה רכה

קורט מלח

50 גרם אבקת סוכר

חצי-3/4 כפית מחלב טחון טרי

כפית מחית וניל (אופציונלי)

כף חלב

100 גרם שקדים טחונים (אבקת שקדים או קמח שקדים)

105 גרם קמח לבן

20 גרם קורנפלור

חצי כפית אבקת אפייה


אבקת סוכר להגשה
1. חממו תמור ל170 מעלות צלסיוס. בעזרת כף עץ או במיקסר עם וו גיטרה עבדו את החמאה, אבקת הסוכר, המלח והמחלב הטחון עד לקבלת תערובת אחידה לחלוטין. הוסיפו את החלב וערבבו עד לאיחוד.
2. הוסיפו את קמח השקדים ועבדו לאיחוד. הוסיפו את הקמח, אבקת האפייה והקורנפלור. ערבבו את כל החומרים עד שהבצק מתחיל להתאחד. אחדו את הבצק בידיים. העבירו את כדור הבצק לקירור במקרר לכרבע שעה
3. צרו כדורים קטנים, כל אחד מ10 או 12 גרם בצק. הפכו כל כדור לנחש ועצבו לסהרונים. סדרו על תבנית מרופדת בנייר אפייה עם מרווחים קטנים ואפו כ7 דקות, עד שהן לבנות והתחילו להזהיב בשוליים. צננו לחלוטין ופדרו באבקת סוכר.



3 תגובות:

אל תתבישו לשאול שאלות או לשתף אם הכנתם/ן!