יום שני, 5 באוקטובר 2015

טארט אגסים עם קרם פקאן ושוקולד לבן

לסבא שלי יש את הפקאנים הכי טעימים. בכלל, תמיד יש לנו אגוזים טעימים ופיצוחים טובים בבית, אבל הפקאנים של סבא הכי טעימים. תמיד טריים, פריכים בדיוק, קצת מתוקים ופשוט מעולים. כל שבוע סבא מביא שקית גדולה מלאה בפקאנים שהוא קילף לבד, וקשה שלא לחסל אותם תוך יומיים. כבר הרבה זמן רציתי להכין משהו עם הפקאנים ואף פעם לא יצא. ואז, הוכרז חומר הגלם החודשי של "כחומר ביד הבלוגר": אגסים. ואני פשוט מ-ת על אגסים!! זה שהם קצת רכים, מתוקים וטעימים. תמיד כולם אהבו תפוחים, ואני העדפתי אגסים.
נזכרתי בטארט האגסים בקרם השקדים של אורנה ואלה, זה שאני ממש אוהב, וישר ידעתי שאני פשוט חייב להכין החודש טארט כזה, עם קרם פקאן במקום, מהפקאנים הכי טעימים. החלטתי להעשיר אותו בשוקולד לבן, ולהגיש עם גלידת קרמל ביתית ופשוטה להכנה. יצא טארט חמאתי, פקאני, מתוק, ויפה. האגסים רכים וטעימים, והטארט פשוט מעולה. אז קדימה, לעבודה!
טארט אגסים בקרם פקאן ושוקולד לבן
מרכיבים:
לבצק הפריך:
50 גרם סוכר
100 גרם חמאה
150 גרם קמח לבן
1-3 כפות של חלב/מים
לקרם הפקאן והשוקולד הלבן:
100 גרם פקאן
90 גרם סוכר
70 גרם שוקולד לבן
150 גרם חמאה
ביצה
חלמון
כף וחצי קמח לבן
לאגסים:
ליטר מים
מקל וניל חצוי ומרוקן (את גרגרי הוניל וגם את המקל)
5 אגסים קלופים, חצויים ומנוקים מליבות
רבע כוס-חצי כוס מייפל

הכנה:
1. מביאים לרתיחה בסיר את המים, המייפל והוניל. מוסיפים את האגסים ומבשלים עוד 20-40 דקות, עד שהאגסים רכים, ואפשר לנעוץ בהם קצה של סכין בקלות. מצננים את האגסים בתוך הנוזל. אפשר לשמור את האגסים יומיים במקרר בתוך מי הבישול.
2. במעבד מזון, מעבדים חמאה, קמח וסוכר עד שיש תערובת פירורית ואחידה. מוסיפים כף מים וממשיכים לעבד עד שיש גוש בצק. אם צריך מוסיפים עוד מים. מעבדים את הבצק כמה שפחות. מרדדים את הבצק בין 2 ניירות אפייה למשטח עגול שגדול מגודל התבנית. מכניסים את הבצק לקירור במקרר לכרבע שעה. מעבירים את עלה הבצק לתבנית הטארט בעזרת נייר האפייה. מהדקים את הבצק לתבנית ומחוררים בעזרת מזלג. שומרים במקפיא עד האפייה.
3. מחממים תנור למאה ושמונים מעלות צלסיוס. אופים את הקלתית לרבע שעה, עד שהבצק זהוב. מנמיכים את חום התנור ל170 מעלות, ומצננים את הקלתית.
4. מכינים את קרם הפקאן: טוחנים פקאן, סוכר ושוקולד לבן עד שיש פירורים אחידים. מוסיפים חמאה ומעבדים בפולסים. מוסיפים את הביצה והחלמון. מעבדים לאיחוד. מוסיפים קמח וממשיכים לעבד עד שהקרם אחיד (ניתן לשמור יום במקרר בקופסה מכוסה).
5. מוציאים את חצאי האגסים מהנוזל ופורסים לרוחב לפרוסות דקות, תוך שמירה על צורת חצאי האגס. מורחים את הקרם בקלתית באופן אחיד. מרימים עם מרית את חצאי האגס, מניחים בקרם ופורסים קצת ב"לחיצה" על חצאי האגס הפרוסים. מכניסים לתנור ואופים לעוד כחצי שעה, עד שהקרם משחים. מצננים את הטארט, מקשטים בקצת אבקת סוכר ומגישים עם כדור גלידה.
גלידת קרמל ללא מכונה: 
מרכיבים:
פחית חלב מרוכז וממותק
500 מ"ל שמנת להקצפה
200 גרם סוכר
4 כפות מים
90 גרם חמאה, חתוכה לקוביות
120 מ"ל שמנת מתוקה או להקצפה
קורט מלח נדיב
הכנה:
הניחו את הסוכר בסיר ומזגו באמצע את המים. אל תערבבו! חממו על אש גבוהה. לאט לאט כל הסוכר יהפוך לשלולית סמיכה ומבעבעת אחת גדולה. אם יש בשוליים סוכר שלא נמס בשלולית, הטו את הסיר כך שהשלולית ״תבלע״ אותו. חשוב לא לערבב, מפני שערבוב יצור גושים שלא יהיה נוח להפטר מהם בזמן שהקרמל מתבשל, ותהיה סכנה שהקרמל ישרף בזמן ניסיון המסת הגושים. ברגע שיתחיל להיווצר קרמל, ערבבו את התערובת עד שתגיעו לגוון הרצוי: מעט בהיר יותר מקרמל רגיל. הוסיפו את החמאה, וערבבו עד שהיא תימס. הוסיפו את השמנת, וערבבו. בשלו לדקה והסירו מהאש. הוסיפו קורט מלח וערבבו. אם למרות שהקפדתם לא לערבב יש גושי סוכר, הסיפו מים, ובשלו עד שייוצר קרמל.

בקערה מערבבים חלב ממותק מרוכז עם רוטב הקרמל (או חלק ממנו). בנפרד, מקציפים לקצפת יציבה את השמנת. מקפלים שליש מהקצפת לתוך החלב הממותק והמרוכז לאיחוד. מקפלים פנימה גם את שאר הקצפת. מוזגים את התערובת לקופסה אטומה ומקפיאים למשך כלילה.

אז בתיאבון, ואל תשכחו לבדוק את שאר המתכונים של האתגר החודשי.

4 תגובות:

  1. אפשר להשאיל את סבא שלך קצת? או לפחות את הפקאנים שלו? :)
    נראה מעולה!

    השבמחק
  2. כל כך יפההה!
    ושילוב הטעמים מעולה.
    חוצמזה איזה כיף זה עץ של פקאנים! חלום שלי

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה!! :) ועץ פקאנים זה באמת כיף :)

      מחק

אל תתבישו לשאול שאלות או לשתף אם הכנתם/ן!