יום שני, 15 בפברואר 2016

טארט קרם פקאן-קרמל אפוי


בתחילת השבוע הקודם קיבלנו שקית ענקית מלאה בפקאנים של סבא, שהם הפקאנים הכי טעימים שיש, אז היה ברור שזה יהיה שבוע מוצלח. כשהגיעה ההזדמנות שלי להכין קינוח לכבוד יום ההולדת של אחותי הנפלאה, ידעתי שאכין משהו עם הפקאנים. הכנתי לה טארט עם פודינג פקאן-קרמל אפוי וקישטתי אותו בקצפת ופרוסות תותים. הטארט יצא עדין ומדויק, לא מתוק מדי ועם טעם מודגש של פקאנים. אצלינו בבית הוא קיבל את התואר "הטארט הכי מוצלח שהוכן בבית". וזו מחמאה, כי אני מכין המון טארטים! אז רוצו להכין, לא תצטערו!

טארט קרם פקאן-קרמל אפוי
לבצק:
130 גרם קמח
20 גרם פקאן
50 גרם סוכר
100 גרם חמאה
1-2 כפות מים קרים/חלב קר

אבקת קרמל-פקאן:
225 גרם סוכר (כוס)
225 גרם פקאן (2 כוסות)

קרם אנגלז פקאן-קרמל:
500 מ"ל שמנת 38%
100 גרם אבקת פקאן-קרמל
10 גרם סוכר
4 חלמונים
60 גרם סוכר

לקישוט:
250 מ"ל שמנת להקצפה
כף אינסטנט פודינג וניל או מייצב קצפת
סוכר לפי הטעם
תותים שטופים פרוסים לפרוסות
פקאן קצוץ
4 כפות ריבת תות מדוללות בכף-שתיים מים רותחים


הכנה:
1. התחילו עם הבצק הפריך: טחנו במעבד מזון את הפקאן, הקמח והסוכר לקבלת אבקה. הוסיפו חמאה קרה וחתוכה לקוביות ועבדו לקבלת פירורים. הוסיפו כף מים או חלב ועבדו עד לקבלת גוש בצק. אם יש צורך, הוסיפו עוד כף מים או חלב. צרו כדור מהבצק, עטפו בניילון נצמד ותנו לבצק לנוח במקרר כחצי שעה.
2. אבקת הפקאן והקרמל: הניחו את הסוכר במחבת על אש גבוהה ובשלו את הסוכר ללא ערבוב. כשנוצר קרמל בתחתית הסיר, מתחילים לערבב עד שכל הסוכר נמס ונוצר קרמל ריחני בצבע ענברי ויפה. אם יש גושי סוכר, הסירו מהאש, ערבבו עד להמסה והמשיכו לבשל עד לקבלת הגוון הרצוי. הוסיפו את הפקאנים לקרמל וערבבו לציפוי מוחלט. העבירו מהר לתבנית מרופדת בנייר אפיה ושטחו את התערובת עד כמה שאפשר. צננו את התערובת לחלוטין.
3. רדדו את הבצק הפריך (אני אוהב בין שני ניירות אפייה מקומחים מעט) למעגל שקוטרו גדול קצת משל התבנית. העבירו את הבצק לתבנית והדקו לדפנות. חוררו בעזרת מזלג את תחתית הקלתית ואפו אותה בתנור שחומם מראש ל180 מעלות צלסיוס עד שהקלתית מזהיבה. צננו והנמיכו את חום התנור ל110 מעלות. אם במהלך האפייה נוצרו בועות, אפשר להדק קצת את הבצק עם תחתית של כוס כשהוא עוד חם.
4. קרם אנגלז פקאן קרמל: טחנו את הפקאן והקרמל במעבד מזון לקבלת אבקה. בסיר קטן, חממו על להבה נמוכה כחמש דקות את השמנת, אבקת הפקאן (100 גרם) והקרמל ו10 גרם סוכר. בקערה נפרדת ערבבו חלמונים ו60 גרם סוכר. הרתיחו את השמנת לסף רתיחה. כשהשמנת מתחילה לרתוח, מוזגים אותה באיטיות לתערובת החלמונים, תוך כדי ערבוב נמרץ, כדי שהחלמונים לא יקרשו. החזירו את התערובת לסיר, בשלו וערבבו עד שהתערובת מסמיכה ומצפה גב של כף.
5. לאחר צינון הקלתית, מזגו את הקרם לקלתית ואפו כ25-30 דקות עד שהקרם מתייצב. מצננים לטמפרטורת החדר וצננו במקרר לשעתיים לפחות.
6. הרכבה: הקציפו שמנת, מייצב קצפת/אינסטנט פודינג וניל וסוכר עד לקבלת קצפת יציבה. מרחו בעדינות את הקצפת על הטארט. קשטו במעגל של פרוסות תות, וזגגו בריבת תות מדוללת. פזרו שברי פקאן והגישו. הטארט נשמר לפחות שלושה ימים במקרר.









6 תגובות:

  1. הי,
    בסעיף 2, לאחר שמתקרב, טוחנים לאבקה? או שוברים?

    השבמחק
    תשובות
    1. טוחנים! שכחתי לכתוב, אוסיף עכשיו. תודה!

      מחק
  2. שקית ענקית מלאה בפקאנים נשמע כמו המתנה הכי שווה שיש!
    והטארט נראה פגז פגזי

    השבמחק
    תשובות
    1. באמת המתנה הכי שווה שיש! והפקאנים של סבא שלי הכי טעימים בעולםםם :)
      תודה רבה! :)

      מחק
  3. היי, נשמע מעולה, פעם ראשונה שאני כאן :)
    לאיזו תבנית זה מתאים?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי! תודה רבה :) תבנית טארט בקוטר 24 ס"מ.

      מחק

אל תתבישו לשאול שאלות או לשתף אם הכנתם/ן!