יום חמישי, 3 בספטמבר 2015

רדיאטורי עם אליו-אוליו פטריות

בזמן האחרון אני מכין המון פסטות עם רטבים על בסיס שמן זית. אלו רטבים קלילים יותר ולא מכבידים, זריזי הכנה ועשירים בטעם. כשאני מכין רוטב שמנת אני אוהב אותו סמיך ועשיר אבל יחסית נייטרליים בטעם ובלי המון תוספות, וכשאני מכין רטבים על בסיס שמן זית אני מעדיף לשחק עם התיבול שלהם ועם התוספות יותר: המון שום וצ׳ילי, תיבול שונה והמון פלפל שחור. את המנה הזו הכנתי פעם אחת כשרציתי לאכול פסטה עם פטריות אבל לא היה לי חשק לרוטב שמנת. הפסטה יצאה מעולה. למי שאוהב פטריות כדאי ממש לנסות את הפסטה הזו- היא קלילה, חריפה, מלוחה ופשוט טעימה.
 את הפטריות אני מטגן רק עם מלח, פלפל שחור ואגוז מוסקט עד שהן ממש מצטמקות.
 כשזה קורה, אני מוסיף שום, צ'ילי ושמן זית ומטגן עד שהשום מתחיל להשחים. אני דואג לתבל בהמון פלפל שחור, המון מלח, והמון (אבל לא יותר מדי) צ'ילי. כשהשום מתחיל להזהיב סוגרים את האש. מוסיפים את השמן והפטריות לפסטה לאחר הבישול והסינון, ומוסיפים קצת ממי הבישול של הפסטה. מבשלים קצת ומגישים.
פסטה אליו-אוליו פטריות וצ'ילי
מרכיבים:
250 גרם פסטה יבשה וקצרה. פוזילי למשל, או רדיאטורי
סלסלה (130 גרם) פטריות שמפיניון, חתוכות לקוביות.
5 שיני שום כתושות או קצוצות דק
בין חצי כפית לכפית צ'ילי יבש וגרוס
פלפל שחור ומלח
כשליש כוס שמן זית
מעט אגוז מוסקט
אופציונלי: 20 גרם חמאה, בזיליקום קצוץ ופרמזן מגורר (בתמונות לא השתמשתי בחמאה אבל שמתי פרמזן. וגם לא היה בזיליקום אז לא שמתי, אבל ממש ממש מומלץ!)
הכנה:
1. בסיר גדול מחממים מים ומלח בנדיבות עד לרתיחה. מוסיפים את הפסטה ומערבבים.
2. בזמן בישול הפסטה, מכינים את האליו-אוליו פטריות: במחבת, מטגנים את הפטריות עם מלח, פלפל שחור ואגוז מוסקט עד שהפטריות מצטמצמות. מוסיפים שום, צ'ילי ושמן זית ומטגנים עד שהשום מתחיל להשחים. מכבים את האש ומתקנים תיבול אם צריך. בשלב זה מוסיפים אם רוצים בזיליקום קצוץ (אני אוהב לגזור במספריים) וחמאה.
3. טועמים את הפסטה מדי פעם בזמן הכנת הרוטב. כשהיא מוכנה, שומרים כחצי כוס ממי הבישול ומסננים את הפסטה. מערבבים את הפסטה המסוננת עם שמן הזית. אם אין מספיק שמן, או שאין מספיק רוטב, מוסיפים מעט ממי הפסטה ומבשלים. מגישים ונהנים!

בתיאבון :)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אל תתבישו לשאול שאלות או לשתף אם הכנתם/ן!