יום חמישי, 15 בספטמבר 2016

מילפיי דבש-אגסים עם פקאן וקינמון

הנה אופציה לקינוח מ-ה-מ-ם וקל הכנה לראש השנה: מילפיי עם פטיסייר דבש, שנטילי קינמון, פרוסות אגס טבולות בסירופ סוכר עם דבש ופקאן קצוץ. את הקינוח הכנתי בשביל האתגר החודשי של "מנטקה", בו כל חודש נבחר חומר גלם חדש שעל בסיסו עלינו להכין קינוח או מאפה. לקראת ראש השנה נבחר דבש. למרות שאני לא ממש אוהב דבש החלטתי להשתתף באתגר ולהכין מילפיי עם דבש ואגסים (כבר דיברתי על זה שאני מת על אגסים). המילפיי יצא מעולה ומרשים ונטרף אצלינו בבית במהרה! לגמרי מומלץ.
ואתם/ן לא יודעים/ות את זה, אגב, אבל בדיוק הוחלפה מנהלת האתגר!  אז הפוסט הזה הוא פוסט פרידה ממור (☹) ופוסט ראשון עם המנהלת החדשה, איילה! (☺)
מילפיי דבש ואגסים עם פקאן וקינמון

לבצק העלים:
500 גרם בצק עלים מרודד על בסיס חמאה (פעם הבאה אכין לבד, מבטיח!)
100 גר' אבקת סוכר+כפית קינמון טחון, מעורבבים

לקרם הפטיסייר:
500 מ"ל חלב
כפית מחית וניל
4 חלמונים
140 גר' דבש
50 גר' קורנפלור
50 גר' חמאה חתוכה לקוביות

לשנטילי קינמון:
300 מ"ל שמנת להקצפה
כף אבקת סוכר קינמון (מבצק העלים)

לאגס:
2 אגסים
מיץ מלימון אחד
50 גר' מים
80 גר' סוכר
20 גר' דבש

לקישוט:
פקאן קצוץ
הכנה:
  1. מרדדים את בצק העלים לעובי של כשלושה מ"מ על משטח שעליו נופתה מעט אבקת סוכר-קינמון. מעבירים לתבנית אפייה (אם יש צורך מחלקים את הבצק לשני חלקים) ומנפים על הבצק שכבה דקיקה של אבקת סוכר-קינמון. מניחים נייר אפיה נוסף על הבצק, עליו מניחים תבנית נוספת שתהווה משקולת ותמנע מהבצק לתפוח. אם התבנית לא כבדה מספיק, אפשר לשים על התבנית סיר. אופים בתנור שחומם מראש ל180 מעלות לכ25 דקות עד שהבצק מזהיב ואפוי לחלוטין. מפזרים מעט אבקת סוכר ומחזירים לתנור להמסה. מצננים לחלוטין ופורסים מלבנים בגודל 10*4 ס"מ. שומרים בקופסה אטומה עד ההרכבה.
  2. פטיסייר דבש: בקערה מערבבים חלמונים וקורנפלור לתערובת אחידה. מוסיפים דבש ומערבבים. בסיר קטן מחממים חלב ווניל לסף רתיחה. מוזגים את החלב החם לתערובת החלמונים באיטיות תוך כדי בחישה. מחזירים לסיר את תערובת החלמונים (מומלץ לסנן במסננת דקה) ומבשלים על אש בינונית-נמוכה תוך כדי ערבוב עד לקבלת קרם סמיך (אך פחות סמיך מקרם פטיסייר רגיל). מסירים מהאש, מוסיפים חמאה ומערבבים עד להטמעת החמאה. מצננים את הקרם לחלוטין ושומרים בקופסה אטומה במקרר עד לשימוש. לצינון מהיר של הקרם אפשר לערבב במיקסר עם וו גיטרה עד שהקרם הצטנן לגמרי.
  3. מכינים סירופ סוכר: מערבבים 80 גר' סוכר, 20 גר' דבש ו50 גר' מים בסיר קטן ומרתיחים. מבשלים עוד שתי דקות ומצננים.
  4. שנטילי קינמון: מקציפים במהירות גבוהה את רכיבי הקרם עד לקבלת קצפת יציבה. מעבירים לשק זילוף עם צנטר סנט הונורה.
  5. חותכים את האגס לפרוסות, ואת הפרוסות למשולשים. מערבבים מיד עם מיץ הלימון כדי שלא ישחירו. מסננים ומערבבים עם סירופ הסוכר. מסננים.
  6. הרכבה: פותחים את קרם הפטיסייר הקר בערבוב במיקסר עם וו גיטרה. אם רוצים לחזק את טעם הדבש, אפשר להוסיף עוד כף או שתיים של דבש. מעבירים לשק זילוף עם צנטר חלק בקוטר 1 ס"מ. מזלפים על מלבן בצק עלים אפוי שלושה פסים צפופים של קרם. מניחים מעליהם עוד מלבן בצק ומזלפים שלושה פסים לאורכו. מניחים מלבן נוסף, משכיבים על הצד ומזלפים את השנטילי בתנועות זיג-זג על המילפיי (יש גיף! אסדר ואעלה בעריכה לפוסט). מקשטים באגס ובפקאן. חג שמח!


4 תגובות:

  1. מושלם �� יש דרך להמיר לפרווה לדעתך ?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה! את הקרם אפשר להכין על בסיס חלב קוקוס, חלב שקדים או כל חלב צמחי אחר, ובלי חמאה, את הקצפת משמנת צמחית או מקרם קוקוס (עדיף קרם קוקוס, חפש/י ״קצפת קוקוס בגוגל). וזהו :)

      מחק

אל תתבישו לשאול שאלות או לשתף אם הכנתם/ן!