יום שבת, 3 בספטמבר 2016

פסטה צ'לנטני עם אליו אוליו זוקיני, עגבניות שרי ותרד עם פירורי לחם

במסעדת "קפה איטליה" הזמנתי בפעם האחרונה מנת פסטה מעולה-לינגוויני ירקות. זו מנת פסטה עם שמן זית, שום וירקות (עגבניות, תרד, קישואים ופטריות) ומעל פירורי לחם מתובלים וקראנצ'יים (אני מת על פירורי לחם בפסטה!). זו היתה מנה סופר טעימה ועשירה בירקות ובטעמים ופשוט הייתי חייב להכין אותה בבית. הכנתי אותה עם צ'לנטני, פסטה קצרה ומסולסלת שתתפוס את הירקות, עם זוקיני ועם עגבניות שרי שחתכתי לקוביות קטנות (הרבה יותר שווה מעגבניה רגילה), ויצא מדהים, הפסטה הכי טעימה שאכלתי כבר כמה זמן. בפעם הראשונה שהכנתי את הפסטה הכנתי בלי תרד ולמען האמת אין ממש הבדל, אז אם אין לכן/ם תרד בבית תוכלו לוותר. זו מנת פסטה קלילה עם המון ירקות ומרקמים והיא קיצית (בקטע טוב) וטעימה ממש. הכי טעימה שתאכלו בימים הקרובים. והיא גם טבעונית. אז תכינו כבר!
פסטה צ'לנטני עם אליו אוליו זוקיני, עגבניות שרי ותרד עם פירורי לחם

500 גרם פסטה קצרה (צ'לנטני)

לפירורי הלחם:
כף שמן זית
שן שום כתושה
חצי כוס פנקו
פלפל שחור גרוס ומלח

לאליו-אוליו:
3 שיני שום, חתוכות לגפרורים
זוקיני וחצי חתוך לקוביות (240 גר')
כוס וחצי עגבניות שרי חתוכות לקוביות קטנות (280 גר')
חבילת עלי תרד קצוצים (50 גר')
חצי כוס שמן זית (125 מ"ל)
4 עלי בזיליקום חדולים קצוצים
כפית צ'ילי יבש גרוס
מלח ופלפל שחור גרוס

הכנה:
  1. ערבבו את פירורי הלחם עם השום, שמן הזית, המלח והפלפל השחור (נוח לערבב בתוך שקית).
    קלו בחום גבוהה בתנור עד להשחמה (ערבבו מדי פעם) או במחבת יבשה על אש בינונית-נמוכה תוך כדי ערבוב עד להשחמה. אני קליתי במחבת, העברתי לקערה והכנתי באותה המחבת את הרוטב.
  2. חממו מים ומלח בסיר גדול על להבה גבוהה, לבישול הפסטה. במקביל להכנת הרוטב, כשהמים רותחים, הוסיפו את הפסטה והמשיכו לבשל (ערבבו מדי פעם את הפסטה) עד שהפסטה מבושלת לטעמכם/ן. 
  3. הניחו במחבת חצי מכמות השמן ואת השום. טגנו להזהבה והעבירו את השום לקערה בצד. טגנו על אש בינונית-גבוהה את קוביות הזוקיני והצ'ילי הגרוס עם השמן שבמחבת עד שהן מעט מזהיבות. הוסיפו את עגבניות השרי והמשיכו לטגן על להבה בינונית-נמוכה. ערבבו מדי פעם. כשהעגבניות רכות הוסיפו את השום והמשיכו לבשל עוד כמה דקות. הוסיפו את שאר השמן, מלח ופלפל שחור ואת התרד והבזיליקום. טגנו עוד כדקה-שתיים. 
  4. כשהפסטה מבושלת, שמרו כחצי כוס ממי הבישול של הפסטה וסננו אותה. הוסיפו לרוטב וערבבו. אם צריך, תקנו תיבול, הוסיפו שמן או מי פסטה. בשלו כחצי דקה והגישו, עם כף של פירורי לחם קלויים על כל מנה. ואם תרצו, אפשר גם מעט פרמזן מגורדת.
אפשר להתגמש בירקות ולבחור ירקות אחרים או להוסיף, אבל יש להתחשב בזמן הבישול שלהם. המנה הזו מעולה וטעימה גם ככה. אפשר להוסיף חציל כי המנה הזו ממש מזכירה רטטוי, וככה זה ממש יהיה כמו רטטוי, למשל. אבל תכינו את זה פשוט ככה קודם, זה כזה טעים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אל תתבישו לשאול שאלות או לשתף אם הכנתם/ן!