יום שישי, 28 בספטמבר 2018

מרק שום וכוסברה עם פסטה לורדה במילוי גבינה צפתית קשה

אז מאז שחזרתי לארץ אני הכנתי המון פסטה. המון פסטה. ופסטה ממש שווה! (את כל זה תוכלו לראות באינסטגרם שלי או של הבלוג). יש לזה שתי סיבות: הראשונה היא שכידוע, אני אוהב פסטה. מאוד אוהב פסטה. ובזמן החודשיים שבהם הייתי הרחק מהבית והרחק ממטבחים אני מאוד התגעגעתי ללהכין לעצמי פסטה. ולאוכל טעים. אז מהרגע שהגעתי לא הפסקתי להכין פסטה. יש גם המון פסטות שלא פורסמו באינסטגרם!
הסיבה השניה היא שבזמן שהייתי בקורסים האלה, חוץ מלצפות בבייק אוף הבריטי (כמו שסיפרתי בפוסט הקודם) צפיתי המון בסרטונים שבערוץ היוטיוב הנהדר Pasta Grannies (וחובה עליכן.ם לעקוב!). מי שמצלמת את הסרטונים ומנהלת את הערוץ צילמה המון נשים מרחבי איטליה (וגם כמה בבריטניה) מכינות אוכל איטלקי. בעיקר פסטה. והכל נראה כל כך מעולה! זה מהפנט ומעורר השראה לראות את הנשים האלה מכינות בכזו מיומנות ניוקי ופסטה טרייה וזה מעניין לראות את שילובי הטעמים המקוריים והמנות המקומיות והאיזוריות. אחת הפסטות שפגשתי בערוץ הזה היא פסטה לורדה. בסרטון הזה האישה הכינה פסטה למרק, שהיא כמו רביולים קטנים קטנים עם מילוי של פרמזן וגבינה מקומית. היא בישלה את הפסטה הזו במרק בשר והגישה עם המרק. זה היה נראה נהדר, כמו כריות פרמזן קטנות וידעתי שאני חייב להכין את זה בבית, באופן צמחוני כמובן. ואז חשבתי שהמילוי של גבינה מגורדת וביצים מזכיר את המילוי של הכלצונס הלבנוניים שאנחנו אוכלים בשבועות! וחשבתי שיהיה רעיון מעולה להכין פסטה לורדה במילוי גבינה צפתית ולבשל אותם במרק שאנחנו מאוד אוהבים לאכול במשפחה: מרק שום וכוסברה. הוא הכי פשוט ביקום וממש ממש טעים. המחשבה הזו רצה בראש שלי לפחות שלושה שבועות עד שהכנתי אותה, והיה כל כך כיף להכין את המנה. המרק הזה תמיד נהדר (אני אגב, שונא כוסברה. לפחות כשהיא לא מבושלת. למרק הזה יש טעם של שום וכוסברה והוא הכי מנחם ביקום) והפסטה היתה תוספת נהדרת ותחליף מאוד כיפי לאיטריות הרגילות. ודי פשוטה להכנה! תנסו ותראו, זה מאוד כיף.

מרק שום וכוסברה עם פסטה לורדה במילוי גבינה צפתית קשה

למרק:
35 גרם כוסברה (או שתי כוסות כוסברה לא קצוצה)
4 שיני שום קצוצות
7 כוסות מים רותחים
אופציונלי: מקל סלרי קצוץ
2 כפות שמן זית
מלח לפי הטעם

לפסטה:
300 גרם קמח לפסטה 00
3 ביצים
מעט מלח

למילוי:
170 גרם גבינה צפתית מגורדת דק או טחונה בבלנדר/טוחן תבלינים
ביצה
85 גרם ריקוטה טרייה
קורט מלח


הכנה:

  1. מרק: טגנו שום קצוץ וכוסברה קצוצה דק (וסלרי, אופציונלי) במעט שמן זית, עד שהשמן מקבל את הטעמים. הוסיפו את המים והמלח ובשלו כמה זמן עד להשתלבות הטעמים.
  2. פסטה: הניחו את הקמח על משטח עבודה וצרו בו באר. הוסיפו את הביצים והמלח פנימה וטרפו אותן. הוסיפו את הקמח מהדפנות לאט לאט עד שכולו מוטמע בבצק. המשיכו ללוש לקבלת בצק אלסטי וחלק. בערך רבע שעה. אפשר גם לעבד במעבד מזון ואז לסיים את הלישה ביד. אפשר לתת לבצק לנוח במקרר כחצי שעה אבל זו לא חובה. בזמן המנוחה, עטפו את הבצק כדי למנוע התייבשות.
  3. מלית: ערבבו את כל חומרי המלית, והוסיפו מלח לפי הטעם. אפשר לערבב בלי הביצה בשביל לטעום ואז להוסיף.
  4. רדדו יריעות בצק במכונת הפסטה לעובי 6 או 7. מרחו על חצי מהיריעה את המילוי לשכבה דקה וסגרו עם חצי הבצק השני. בעזרת גלגלת משוננת (או רגילה) חתכו ריבועים קטנים שיצרו כמו רביולי קטנטנים. חשוב לשמור על המשטח מקומח ואל תפחדו ליצור בצק יבש יחסית ולא רך ודביק. מומלץ מאוד לצפות בסרטון הזה ולראות איך האישה הזו מכינה את הפסטה. אפשר גם בלי מכונה, והיא עושה מהמם!
  5. סננו חלק מהמרק בשביל לבשל בו את הפסטה, או שתבשלו את הפסטה בסיר עם מים רותחים מומלחים. העבירו את הרביולים הקטנים בכמה נגלות למים, ערבבו ובשלו עד שהם צפים ומוכנים. סננו אותם ותגישו עם המרק. כדאי לפזר מעט גבינה צפתית קשה מגורדת מעל. בתיאבון!
המרק הזה הוא מרק קלאסי של חורף אצלינו, ותמיד אוהבים להגיש אותו עם אטריות (ספציפית, conchiglie קטנות), ולפעמים עם צפתית מגורדת. אם תרצו, תוכלו להכין את המרק בלבד, שהוא הכי פשוט בעולם והכי מנחם בעולם. גם את הפסטה אפשר להכין לבד או עם כל מרק אחר. במילוי, אפשר להחליף את הגבינה הצפתית הקשה בפרמזן טחונה דק. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אל תתבישו לשאול שאלות או לשתף אם הכנתם/ן!