יום חמישי, 31 באוקטובר 2019

קציצות צמחוניות מפטריות ברוטב עגבניות

בערך שנה וחצי לתוך הצמחונות שלי היה לי חשק לקציצות ברוטב עגבניות. אמא אלתרה לי קציצות צמחוניות מפטריות, שהן חומר גלם מעולה. הן בשרניות וטעימות, עשירות בטעמים. הקציצות יצאו נהדרות, ועברו מאז כמה גלגולים, ובמתכון המצורף הוספתי מספר הצעות לגיוון בקציצות. לקציצות שידכתי הפעם רוטב עשיר בטעמים, כזה שמבשלים הרבה זמן עם עגבניות (טריות או משומרות) ועם רסק עגבניות, עם בצל, גזר וסלרי והמון בזיליקום. אז הנה המתכון, סופר מומלץ לארוחת צהריים טעימה ♥
בוקטיני עם קציצות מפטריות ורוטב עגבניות

500 גרם בוקטיני (או כל פסטה אחרת לבחירתכן.ם: פיצ'י, קונכילה..)

לקציצות:
230 גרם פטריות פורטובלו/שמפיניון/תערובת
מקל סלרי
חצי בצל
ביצה (עוד מנסה להשתמש בחומרים אחרים כדי לטבען, אעדכן כשאצליח)
מלח ופלפל שחור לפי הטעם
פירורי לחם (בערך 3 כפות)
2-4 כפות פרמזן/פיקורינו מגורדת במיקרופלין (אופציונלי)
שתי כפות אגוזי פקאן טחונים דק במטחנת תבלינים (אופציונלי)
מעט פלפל אנגלי (אופציונלי)
כפית בזיליקום קצוץ או חצי כפית אורגנו יבש (אופציונלי)
שן שום כתושה או מגורדת במיקרופליין (אופציונלי)

לרוטב עגבניות:
2 כפות שמן זית
חצי בצל לבן קצוץ לקוביות קטנות
גזר קצוץ לקוביות קטנות
2 גבעולי סלרי חתוכים לקוביות
4 שיני שום פרוסות
70 גרם רסק עגבניות
פחית עגבניות תמר שלמות
מלח ופלפל שחור לפי הטעם
בזיליקום מצרור שלם
הכנה:

  1. רוטב עגבניות: טגנו על אש נמוכה בשמן הזית את הבצל, הגזר והסלרי עד שהם מעט מתרככים. הוסיפו מלח ופלפל, והוסיפו את השום. טגנו כמה דקות. בינתיים, "דוגו" את עגבניות התמר מהפחית בעזרת מזלג וקצצו אותן לקוביות קטנות.
  2. כשכל הירקות רכים הוסיפו את הרסק והגביהו מעט את החום. ערבבו את התערובת בסיר והמשיכו לבשל עם ערבוב מדי פעם, עד שהרסק מקבל צבע אדום חזק ומתחיל להדבק לשולי הסיר. הוסיפו את העגבניות הקצוצות והמיץ שבפחית וערבבו היטב. בשלו על אש נמוכה, ערבבו מדי פעם, עד שהרוטב מצטמצם ומסמיך.
  3. הוסיפו לרוטב כחצי כוס מים (או ציר ירקות אם יש לכם) והמשיכו לבשל, כמה שיותר ארוך-יותר טוב. לפחות חצי שעה. תטעמו את הרוטב והוסיפו מלח ופלפל שחור לפי הצורך. בשלב הזה אפשר לטחון את הרוטב, חלק ממנו או לא לטחון בכלל (אני אוהב לטחון בערך חצי או להעביר דרך מולין). הוסיפו בזיליקום וערבבו. שמרו את הרוטב בקופסה אטומה עד השימוש.
  4. קציצות: קצצו דק דק את הפטריות באופן ידני, במעבד מזון או מטחנה ידנית והעבירו אותן לקערה (הכי נוח במעבד מזון). קצצו דק גם את הסלרי והבצל, באופן ידני, במעבד המזון או במטחנה הידנית. ערבבו את החומרים והוסיפו מלח ופלפל לפי הטעם. בשלב הזה אפשר להוסיף גם עשבי תיבול, אגוזים טחונים, גבינת פרמזן או גבינת פיקורינו. טעמו את התערובת ותקנו תיבול. 
  5. הוסיפו ביצה וערבבו לתערובת אחידה. הוסיפו פירורי לחם- בהתחלה שתיים-שלוש כפות וערבבו. תנו לתערובת לנוח במקרר לכרבע שעה.
  6. צרו כדורים מהתערובת. אם היא דלילה מדי הוסיפו פירורי לחם נוספים. את הכדורים טגנו במחבת עם שמן צמחי נטול טעם (שמן תירס, שמן ענבים..) בגובה של כס"מ, עד שהם זהובים מכל הצדדים. העבירו לתבנית עם מגבת או נייר סופג לספיגת השומן העודף. כדאי לנסות לטגן בהתחלה קציצה אחת ולראות איך היא יוצאת. אם היא לא יציבה מספיק, הוסיפו עוד פירורי לחם.
  7. בשלו את הפסטה: בסיר גדול הרתיחו מים עם הרבה מלח. כשהמים רותחים, הוסיפו את הפסטה ובשלו, תוך כדי ערבוב מדי פעם, עד שהפסטה כמעט מבושלת לדרגה הרצויה (הדרך הכי טובה לבדוק היא, כמובן, לטעום!).
  8. בזמן הבישול של הפסטה חממו במחבת או בסיר רחב דיו כדי לערבב את הפסטה עם הרוטב את רוטב העגבניות. הנמיכו את החום, הוסיפו את הקציצות ובשלו יחד בעדינות בזמן בישול הפסטה.
  9. כשהפסטה מוכנה, הוציאו את הקציצות בזהירות מהרוטב. בעזרת מלקחיים או כף מחוררת, העבירו את הפסטה אל הרוטב וערבבו היטב. בשלו מעט את הפסטה והרוטב ביחד עד שהרוטב מצפה את הפסטה ומסמיך מעט. אם צריך, אפשר להוסיף ממי הפסטה. חלקו בין צלוחיות הגשה והגישו כל מנה עם כמה קציצות. בתיאבון!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אל תתבישו לשאול שאלות או לשתף אם הכנתם/ן!