יום רביעי, 13 במאי 2020

מרק עגבניות


מרק בשבילי זה אוכל מנחם. להחזיק קערת מרק חם עם טעמי ירקות עשירים זה הכי כיף שיש, ולאכול אותו זה כמו לקבל חיבוק. מרק העגבניות הזה הוא בסיסי ופשוט אבל הוא נהדר, ואם תרצו אפשר לשחק איתו ולהוסיף לו תבלינים, אבל באמת שלא צריך. עגבניות הן חומר גלם נהדר, והטעם של העגבניות פשוט נהדר במרק הזה. הוא סמיך, אבל לא מדי, ולחלוטין מנחם. והוא מתפקד בתור מטבל טוסטים נהדר! אני אוהב להוסיף למרק שמנת חמוצה שנותנת חלביות ומוסיפה מעט חמיצות נעימה, אבל בפעם האחרונה הכנתי אותו בלי מוצרי חלב בכלל וגם היה טעים מאוד, אז תרגישו חופשי להוריד את השמנת החמוצה אם תרצו מרק טבעוני ונטול לקטוז.

מרק עגבניות
שמן זית
2 גזרים בינוניים קצוצים לקוביות קטנות (או סתם קצוצים גס. חיתוך דק יגרם להם להתרכך יותר מהר, אבל אפשר סתם לקצוץ גס)
2 בצלי שאלוט (או בצל לבן קטן, או חצי בצל לבן גדול) קצוצים דק
4 שיני שום מעוכות בסכין
2 פחיות (800 גרם) עגבניות תמר שלמות, קצוצות (או עגבניות קצוצות בפחית, או עגבניות תמר שלמות טריות, מקולפות וקצוצות)
500 גרם פסאטה
מלח ופלפל שחור לפי הטעם
כוס מים או ציר ירקות
כמה עלי בזיליקום (למשל, שישה לא גדולים) ואורגנו (יבש או טרי)
50 מ"ל (רבע כוס) שמנת חמוצה (אפשר לוותר ואפשר להחליף במוצרי חלב אחרים כמו שמנת לבישול או להקצפה, גבינת מסקרפונה, שמנת סויה או שמנת אורז)
"קליפה" של גבינת פרמזן, אם במקרה יש במקרר. גם, לחלוטין אופציונלי)

הכנה:

  1. בסיר כבד וגדול טגנו את הבצל, השום והגזר על אש נמוכה עד שהבצל משקיף והירקות רכים. הגבירו את האש וכשהבצל מתחיל להשחים הוסיפו את כל מוצרי העגבניות (אם תשתמשו בעגבניות טריות הוסיפו אותן קודם וטגנו עד שהן מתפרקות. אבל עדיף להשתמש בעגבניות מפחית במתכון הזה לדעתי), מלח ופלפל והביאו לרתיחה. החלישו את האש ובשלו רבע שעה. בשלב זה הוסיםו את קליפת הפרמזן אם תרצו, ואת האורגנו המיובש אם תשתמשו בו.
  2. לאחר רבע שעה, הוסיפו כוס מים או ציר והביאו לרתיחה. הנמיכו את האש, כסו את הסיר והמשיכו לבשל עד שהירקות ממש רכים. הסירו את קליפת הפרמזן אם הוספתן.ם וטחנו את המרק בבלנדר או בבלנדר מוט עד שחלק.
  3. הוסיפו למרק את הבזיליקום ואת עלי האורגנו הטריים אם תשתמשו בהם. תקנו את התיבול במידת הצורך.
  4. אם תרצו להוסיף שמנת חמוצה, ערבבו אותה בקערה אחרת עם מעט מהמרק החם עד לקבלת תערובת הומוגנית, ואז הוסיפו אותה לסיר וערבבו לאיחוד. אחרי הוספת השמנת החמוצה תחממו את המרק בעדינות ואל תביאו אותו לרתיחה.
  5. אם תרצו להוסיף לו טוסט כמו שהוספתי בתמונה שמעל, קחו ארבע פרוסות של לחם לבחירתחם.ן, עדיף קצת ישן ויבש (לחם מחמצת טוב, לחם קסטן לבן). מרחו מעט שמן זית על הפרוסות של הלחם משני הצדדים, שפשפו את הלחם בשן שום חצויה, הניחו פרוסת מוצרלה על צד אחד ופזרו מעט פרמזן מגוררת. חממו תנור על מצב גריל וחממו את הטוסטים הפתוחים עד שהגבינה משחימה ומעט מבעבעת. הברישו/זרזפו מעט שמן זית. מוכן! 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אל תתבישו לשאול שאלות או לשתף אם הכנתם/ן!