יום רביעי, 27 במאי 2020

ריז בחליב (אורז בחלב: פודינג אורז לבנוני) לשבועות עם גרסה טבעונית מהממת!

 איזה טעים זה פודינג אורז! לא פלא שיש מלא סוגים של פודינג אורז במלא תרבויות שונות שמכינות אותו עם תבלינים שונים, קישוטים שונים ועוד. אבל לרוב משותפים להם מרכיבי הבסיס: אורז וחלב. פודינג האורז הלבנטיני שאצלינו במשפחה אוכלים בצד הלבנוני שלנו בשבועות נקרא "אורז בחלב": אורז עגול (אורז ריזוטו) שמבושל בחלב ומעט סוכר ומתובל במי זהר (ולפעמים במסטיקא). אצלינו אוכלים אותו ישר מהמקרר כמו מעדני חלב עם פיסטוק קצוץ, והוא נהדר. הוא מרענן, מעדן של ממש והוא מהקינוחים שמרגישים קר בגרון. והוא גם מהקינוים האלה שסופר קל לטבען/להפוך לפרווה! את הגרסה המצולמת תכננתי להכין עם חלב שקדים, אבל היה לי רק מספיק רק לחצי מהכמות שהתחלתי לבשל (תבדקו תמיד מראש שיש מכל המצרכים!), אז השלמתי עם חלב קוקוס שנתן טעם קוקוס מרענן ונהדר. אנחנו חושבים להכין ככה גם את האורז בחלב שנכין לארוחת החג!
זה גם קינוח מאוד בסיסי שאפשר לשנות בהתאם לטעמכן.ם: אפשר להמתיק במייפל או דבש במקום הסוכר ואפשר להתאים את המתיקות בהתאם לטעם האישי, אפשר להשתמש באיזה חלב שתרצו, אפשר לבשל עם תבלינים שונים (וניל! גרידת תפוז וקינמון! גרידת לימון והל! מוסקט! האפשרויות הן אין-סופיות!) ואפשר להגיש בדרכים שונות (למשל עם פיזור של אבקת קינמון, אגוזים קצוצים שונים ואצלינו מגישים לפעמים עם סירופ סוכר שיש בו מי זהר). אני נצמדתי לקלאסיקה המשפחתית: מעט מי זהר באורז וקישוט של פיסטוק קצוץ (טוב, ומעט עלי שושנים מיובשים כי זה יפה).
אורז בחלב ל6 מנות אישיות נדיבות
כוס אורז עגול (אורז לריזוטו)
כוס מים
3 כוסות חלב (פרה/שקדים/קוקוס/קשיו/סויה או מה שתבחרו. כאן בתמונות: חצי חלב קוקוס וחצי חלב שקדים-כנראה הכי טעים אבר)
3-4 כפות סוכר, לפי הטעם
תמצית מי זהר לפי הטעם ובזהירות! כמה טיפות

פיסטוק קצוץ לקישוט
הכנה:

  1. בשלו את האורז והמים בסיר רחב על להבה נמוכה תוך ערבוב עד שהוא ספג את כל המים. הוסיפו את כל החלב והגבירו לאש בינונית. הביאו את התערובת לסף רתיחה והנמיכו את האש בחזרה ללהבה נמוכה. בשלו בין חצי שעה לשעה, ערבבו מדי פעם (כל כמה דקות) עד שהאורז סופח את כל הנוזלים. את הסוכר אפשר להוסיף בתהליך הבישול או בסוף הבישול, לבחירתכם.ן, לפי הטעם. תטעמו את האורז: אם הוא לא מספיק מבושל אבל הוא ספח את כל הנוזלים הוסיפו עוד מעט מים או חלב והמשיכו לבשל עד להגעה למרקם הרצוי (בין אל דנטה למאוד מבושל). יכול להיות שתצטרכו להוסיף כמות גדולה של נוזלים, עד 3/4 כוס. גם יכול להיות שלא תצטרכו עוד נוזלים בכלל!
  2. הורידו מהאש והוסיפו את תמצית מי הזהר (כמה טיפות מספיקות! לפי הטעם) וערבבו. חלקו לשש כוסות אישיות וצננו לחלוטין. אפשר לאכול גם כשחם, אבל אנחנו אוהבים לאכול קר-קר מהמקרר ♥
  3. לפני ההגשה, קשטו בפיסטוק קצוץ. בתיאבון!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אל תתבישו לשאול שאלות או לשתף אם הכנתם/ן!