יום ראשון, 14 בפברואר 2021

עוגיות שוקולד צ'יפס שנעלמות מהצנצנת!


עוגיות שוקולד צ'יפס הן עוגיות קלאסיות, האייקון של עוגיה, ובצדק: הן כנראה בין העוגיות האהובות והפופולריות ביותר לאכילה ולהכנה. עם אין סוף מתכונים ווריאנטים, לפעמים זה מרגיש כאילו אפשר תמיד לנסות עוד ועוד מתכונים בלי להגיע לתוצאה המושלמת: לשילוב המרקמים המושלם עם הטעם המדויק והאופייני לעוגיה הכל-כך טעימה הזו. המתכון הזה הוא המתכון הכי אוב שאני מכיר לעוגיות שוקולד צ׳יםד (יותר מאלה שפורסמו פה בעבר גם) והוא המתכון האהוב עלינו בבית. אבל הן לא רק האהובות ביותר בקרב המשפחה שלי, הן גם ידועות אצל חברים שלי בתור העוגיות הכי טובות שיש. הן לא קשות יותר להכנה מעוגיות אחרות ואין בהן שם דבר יוצא דופן ביחס לעוגיות שוקולד צ'יפס אחרות. רק יחסים טובים שיוצרים עוגיות סדוקות, רכות מבפנים ופריכות מבחוץ, עם היכולת הקסומה להיעלם לחלוטין מהצנצנת בתוך פחות מיום אחד. קיצור, נסו להכין אותן. זה באמת מתכון מעולה.

המתכון הזה הוא המתכון הראשון שיפורסם השבוע, בו יפורסמו מספר מתכוני עוגיות. כי עוד מעט פורים ומה טוב יותר מעוגיות למשלוחי מנות? וגם היום ולנטיין אז כזה, עוגיות שוקולד צ'יפס לולנטיין? בואו נחליט ביחד שזה קשור. כי שוקולד. וכי אני *מאוד* אוהב את העוגיות האלו, שנגמרו היום וממש ממש בא לי לאכול עוד אחת :( אני מרגיש שסטיתי מהמסלול. בכל מקרה, תעקבו אחרי הפרסומים  יהיה שווה.

עוגיות שוקולד צ'יפס שנעלמות מהצנצנת

על בסיס מתעכון מהבלוג Passion For Baking עם שינויים והתאמות שלי, ל130 עוגיות די קטנות

מרכיבים:

230 גרם חמאה רכה (אופציה לשיפור משמעותי: החליפו חצי מהחמאה בחמאה חומה, גם כן רכה ולא נוזלית)

200 גרם סוכר לבן

150 גרם סוכר חום דביק (בהיר)

2 ביצים L

2 כפיות תמצית וניל איכותית או מחית וניל

400 גרם קמח לבן

1.5 כפיות אבקת אפייה

1.5 כפיות אבקת סודה לשתייה

כפית מלח שולחן

230 גרם שוקולד חלב (אפשר להמיר בשוקולד מריר)

130 גרם שוקולד מריר (אפשר אך לא מומלץ להמיר בחלב)

אופציונלי: מלח גס (מאלדון או פלור דה סל) לפיזור מעל העוגיות

אופציונלי: עד חצי כפית תמצית שקדים מרים

הכנה:

  1. חממו תנור ל175 מעלות צלסיוס. 
  2. קצצו את השוקולד לקוביות קטנות והניחו בקערה. 
  3. במיקסר עם וו גיטרה הקציפו חמאה רכה, סוכר וסוכר חום לפחות לחמש דקות, עד שהתערובת מבהירה ונהיית אוורירית ורכה. באמצע הערבוב העבירו לקקן על דפנות הקערה כדי שלא תשאר בשולי הקערה תערובת שלא התערבבה כראוי. 
  4. הוסיפו את הביצים אחת אחת תוך כדי ערבוב והמשיכו לערבב עד שהתערובת אחידה ואוורירית. הוסיפו תמצית וניל והמשיכו לערבב לאיחוד. 
  5. בקערה ערבבו קמח, אבקת סודה, אבקת אפייה ומלח במטרפה עד שהתערובת אוורירית, או שתנפו את התערובת אל קערת המיקסר. ערבבו בפולסים לכמה שניות עד שהתערובת כמעט אחידה. גרדו את שולי הקערה בלקקן, הוסיפו את השוקולד וערבבו עד שהשוקולד מוטמע בתערובת באופן אחיד.  
  6. צרו כדורי בצק בגודל שווה (אני מודד כדורים בגודל 15 גרם) וסדרו אותם מרווחים על תבנית אפייה מרופדת במשטח אפייה. שטחו מעט כל כדור. אופציונלי: פזרו מעט מלח גס על על עוגיה. 
  7. אפו את העוגיות בתנור ל7-9 דקות, עד שהן מעט רכות במרכז וזהובות בשוליים. צננו, ותשמרו בצנצנת אטומה. הן כנראה יגמרו תוך יום אבל ברמת העיקרון הן ישמרו טוב למשך כשבועיים בצנצנת אטומה ואפשר לשמור גם את כדורי הבצק במקפיא ולאפות ישר מהמקפיא מתי שיתחשק. הקפיאו את הכדורים על תבנית אפייה מרופדת במשטח וכשהכדורים קפואים העבירו לקופסה אטומה. אין צורך להפשיר את העוגיות אבל זמן האפייה יתארך מעט.
* כמות השוקולד הקצוץ יכולה להיות בין 300–400 גרם שוקולד בהתאם לטעם האישי. תוכלו לשנות את היחסים בין סוגי השוקולד גם לפי הטעם. 
* תוכלו להחליף כחצי מהחמאה בחמאה חומה: חמאה שבושלה בזהירות ותוך ערבוב על אד נמוכה עד שהיא מפיצה ריח אגוזי ומוצקי החלב שלה מדחימים. הסירו מהאש, הוסיפו קוביית קרח וצננומלחלוטין. שמרו במקרר ורככו. לפני הכנת העוגיות.
* רצוי שכל חומרי הגלם יהיו בטמפ׳ החדר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אל תתבישו לשאול שאלות או לשתף אם הכנתם/ן!