יום שלישי, 23 בפברואר 2021

אזני המן פולנטה-הדרים

לקראת פורים אני מציע מתכון לאזני המן מאוד מיוחדות, שהכנתי בניסיון ליצור עוד קינוחים עם פולנטה. עוגת הפולנטה שהכנתי יצאה רכה וטעימה וההדרים הוסיפו ארומה נהדרת. חשבתי ששילוב הטעמים הזה יכול להיות בסיס טוב למילוי לאזני המן שגם רך וגם יציב ולא לח מדי. הסתמכתי על מתכון של מילוי לספוליאטלה ששידכתי עם גרידות הדרים ושמנת חמוצה. המילוי יצא פודינגי ועדין אך לאחר יום הבצק איבד מפריכותו. כדי לייצב את המלית הוספתי לה פירורי עוגיות שלדעתי שיפרו את המרקם וגרמו לאזני ההמן להשאר פריכות ליותר זמן. הבצק הפריך הוא בצק השקדים של פייר ארמה שלדעתי יוצא מאוד פריך, חמאתי ונוח לעבודה והפך לאחרונה להיות הגו-טו בכל מה שנוגע לבצק פריך. אזני ההמן יצאו באמת מעולות, עם ארומת הדרים נהדרת ומרקם של דייסת פולנטה. אני מאוד ממליץ להכין אותן אם תרו אזני המן מיוחדות וגם אם פשוט תרצו אזני המן מעולו. פורים שמח!

אזני המן פולנטה והדרים

בצק פריך:

150 גרם חמאה קרה, חתוכה לקוביות

30 גרם שקדים טחונים

100 גרם אבקת סוכר

כפית מחית וניל

ביצה L

קורט מלח

250 גרם קמח לבן


מילוי פולנטה והדרים:

250 מ"ל חלב

75 גרם קמח פולנטה

100 גרם שמנת חמוצה, יוגורט או ריקוטה טרייה

75 גרם סוכר

חצי ביצה (30 גרם)

10 גרם דבש

כפית מחית וניל

50 גרם שקד טחון

גרידה מלימון אחד

גרידה מתפוז רחדד

70-90 גרם עוגיות (בישקוטי, ביסקוטי, ריצ'רלי (מתכון בקרוב), אמרטי או אפילו פתי-בר) טחונות - אופציונלי (עובד מעולה וטעים גם בלי) 

הכנה:

  1. מילוי: ערבבו בקערה את הסוכר וגרידות ההדרים. חממו בעדינות את החלב בסיר. הוסיו את הפולנטה וערבבו נמרצות עד לקבלת דייסה סמיכה. צננו מעט, הוסיפו את שאר החומרים מלבד פירורי העוגיה וערבבו לתערובת אחידה. הוסיפו פירורי עוגיה לפי הצורך. צננו לחלוטין ושמרו במקרר.
  2. במעבד מזון הניחו קמח, קמח שקדים, אבקת סוכר, מלח וחמאה קרה. עבדו בפולסים עד שנוצרת תערובת פירורית. הוסיפו ביצה ווניל ועבדו בפולסים עד לקבלת גוש בצק. אחדו את המשטח, רדדו לדיסקית, עטפו טוב וקררו במקרר לחצי שעה.
  3. חממו תנור ל175 מעלות צלסיוס. קמחו את משטח העבודה והבצק ורדדו את הבצק לעובי של כ2-3 מ"מ. קרצו עיגולים מהבצק (אני הכנתי אזני המן קטנות וקרצתי מעגלים בקוטר 5 ס"מ). בעזרת כפית או שק זילוף הניחו במרכז כל מעגל מעט מהמילוי וסגרו את הבצק לצורת אזן המן: צרו משולש בעזרת שלוש אצבעות והצמידו את הפינות. סדרו על תבנית מרופדת בנייר אפייה ואפו לכ7 דקות, עד שהבצק מתחיל להזהיב. אם יש מקום במקפיא רצוי להקפיא את אזני ההמן לרבע שעה לפחות לפני האפיה. צננו לחלוטין את אזני ההמן ופזרו אבקת סוכר. חג שמח!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אל תתבישו לשאול שאלות או לשתף אם הכנתם/ן!