יום שני, 11 באפריל 2016

מילקי מייפל: פטיסייר מייפל, קצפת, תות ופקאן.

עדיין חושבים/ות על קינוח לפסח? נסו את הדבר המהמם הזה: כוסות של קרם פטיסייר-מייפל טעים טעים עם קצפת עדינה. קינוח יפה, קל להכנה וטעיםםם! ממש טוב לחובבי מייפל. ואפשר להתפרע עם הקישוטים. אני פיזרתי פקאן קצוץ ותותים אבל אפשר גם בננות, תלתלי שוקולד מריר, תפוח קצוץ לקוביות ובעצם כמעט כל דבר! נסו, זה טעים.
מילקי מייפל
לפטיסייר:
500 מ"ל חלב (אפשר חלב שקדים או חלב קוקוס)
4 חלמונים
כפית מחית וניל
50 גרם קורנפלור
140 גרם מייפל
לקצפת:
530 מ"ל שמנת להקצפה (או קצפת מקרם קוקוס. אפשר גם שמנת צמחית אבל זה לא טעים!)
כף מייפל
חצי כף אבקת סוכר
לקישוט:
תותים חתוכים לקוביות, פקאן קצוץ.
אפשר גם: פסיפלורה, תלתלי שוקולד מריר (מקולפים בעזרת קולבן), פרוסות בננה, תפוח ירוק חתוך לקוביות...
הכנה:
1. קרם פטיסייר: בקערה מערבבים חלמונים וקורנפלור לתערובת אחידה. מוסיפים מייפל ומערבבים. בסיר קטן מחממים חלב ווניל לסף רתיחה. מוסיפים את החלב החם לתערובת החלמונים במזיגה איטית תוך כדי בחישה. מחזירים לסיר את תערובת החלמונים (מומלץ לסנן במסננת דקה) ומבשלים על אש בינונית-נמוכה תוך כדי ערבוב עד לקבלת קרם סמיך. מצננים את הקרם לחלוטין ושומרים בקופסה אטומה במקרר עד לשימוש. לצינון מהיר אפשר לערבב במיקסר עם וו גיטרה עד שהקרם הצטנן לגמרי.
2. קצפת: מקציפים יחד את כל חומרי הקצפת, ממש לפני ההרכבה.
3. הרכבה: פותחים בערבוב עם מטרפה את הפטיסייר. לאחר פתיחת הקרם מקפלים אליו שליש מהקצפת (אפשר גם להקציף יחד במיקסר). מעבירים לשק זילוף ומזלפים את הפטיסייר לתוך שש כוסות קינוח. מעל קרם המייפל מזלפים את הקצפת. מקשטים ומגישים. אם לא מגישים מיד, מכסים בניילון נצמד ושומרים בקירור.

בתיאבון וחג שמח! יובל.


2 תגובות:

  1. נראה טעים! האם צריך להשתמש בסירופ מייפל אמיתי או שאפשר להסתפק בחיקוי? :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. היי, תודה! :) בגלל שהמייפל הוא מרכיב מרכזי שקובע את הטעם חשוב להשתמש בסירופ מייפל אמיתי. אפשר להשתמש גם בסילאן במקום המייפל אם את/ה מעדיף/ה

      מחק

אל תתבישו לשאול שאלות או לשתף אם הכנתם/ן!