יום חמישי, 31 בינואר 2019

כתר פבלובה עם קרם אננס-קוקוס ופירות טריים

יש לי חובות לקוראי הבלוג שלי! לפני יותר מחודש היה סקר בסטורי של האינסטגרם שלי ששאל מה המתכון הבא שתרצו שאפרסם. ברוב קולות, נבחר טארט שוקולד ונוגט פקאן, שהוא פשוט מושלם. אבל מאז היו לי כל כך הרבה דברים לעשות שפשוט לא הספקתי. אז לא פרסמתי את המתכון לטארט, וגם לא לפנקייקים הכאילו בריאים והמאוד טעימים! אבל אל דאגה, ממש עוד מעט נגמרים המבחנים ותהיה חופשת סמסטר ואני אפרסם המון מתכונים בתקופה הזו. ובינתיים החלטתי להשלים חוב קודם: מתכון לקינוח שהכנתי לכבוד פסח. הקינוח הוא כתר של נשיקות מרנג פריכות ממולאות כל אחת בקרם אננס וקוקוס ומקושטות במגוון של פירות טריים ובמרמלדת תות. מכל הקינוחים שהכנתי החג הזה, והיו הרבה, הפבלובה הזו היתה כנראה המועדפת. היא מרעננת, טעימה, קלילה ואין בה חלב! וגם מאוד חשוב: היא יפהפיה. את הרעיון להכין פבלובה כזו קיבלתי כששוטטתי באינסטגרם, ונתקלתי בכתר הפבלובה המהמם של מיס פטל.
כתר פבלובה במילוי קרם אננס וקוקוס
רכיבים:
למרנג:
140 גרם חלבוני ביצה (כארבעה חלבונים מביצים L)
280 גרם סוכר
כפית תמצית וניל
כפית קורנפלור
לקרם:
220 גרם מחית אננס
50 גרם קורנפלור
100 גרם סוכר
280 גרם קרם קוקוס (לא לערבב ולהשתמש בעיקר בחלק השומני)
4 חלמוני ביצה
פחית קרם קוקוס שקוררה במקרר ל24 שעות לפחות או שמנת או שמנת צמחית (אל דאגה, אין השפעה על הטעם)
לקישוט:
קיווי, תותים, אננס וענבים חתוכים לכל מיני צורות
הכנה:
  1. מרנג: הניחו את חלבוני הביצה והסוכר בקערת המיקסר. ערבבו לקבלת תערובת אחידה. הניחו את קערת ההקצפה מעל סיר ובו מעט מים רותחים קלות, כך שקערת המיקסר תתחמם רק מאדי המים ולא תגע במים עצמם. ערבבו במטרפה את החלבון והסוכר במהלך החימום. המשיכו לחמם ולערבב עד שהסוכר נמס לחלוטין (אפשר לבדוק עם האצבע). העבירו לקערת המיקסר ומקציפים במהירות גבוהה עד שהמרנג מצטנן. הוסיפו קורנפלור ווניל והקציפו כמה שניות לאיחוד. העבירו לשק זילוף עם פייה חלקה וזלפו תלוליות במעגלים על תבנית אפיה מרופדת בנייר אפיה. צרו שקעים בעזרת כף (אפשר לחמם אותה, זה יעזור ליצירת שקעים). אפו את כתרי המרנג בתנור שחומם מראש לשמונים מעלות לשלול שעות לפחות (כדאי ללילה שלם). צננו את המרנג לחלוטין ושמרו בקופסה אטומה עד ההגשה.
  2. קרם אננס וקוקוס: חממו בסיר קטן לסף רתיחה את קרם הקוקוס ומחית האננס. בקערה אחרת, ערבבו חלמונים, סוכר וקורנפלור. בצעו השוואת טמפרטורות: מזגו את הנוזל החם באיטיות לתוך תערובת החלמונים, תוך כדי ערבוב. סננו את התערובת בחזרה לסיר ובשלו תוך כדי ערבוב עד לקבלת קרם סמיך. צננו בערבוב במיקסר עם וו גיטרה וצננו במקרר. אפשר גם להעביר לקופסה, לצנן ולהעביר למקרר. 
  3. הכינו קצפתלא ממותקת: הקציפו שמנת להקצפה, שמנת צמחית או את החלק המוצק של קרם הקוקוס מפחית שנשמרה במקרר ולא עורבבה עד לקבלת קצפת יציבה. פתחו את קרם הפטיסייר בערבוב עם מטרפה וקפלו פנימה קצפת לפי הטעם. צריך להתקבל קרם קצת יותר רך אבל עדיין יציב.
  4. הרכבה: מלאו שק זילוף עם פיית זילוף חלקה בקרם. מלאו את השקעים בנדיבות וקשטו בפרוסות הפרי והמרמלדה. הגישו מיד לאחר ההרכבה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אל תתבישו לשאול שאלות או לשתף אם הכנתם/ן!