יום שישי, 14 במאי 2021

טימבלו פסטה וחצילים עם גבינות לשבועות

טימבלו הוא מאפה איטלקי, מין סוג של עוגה או פשטידה, עטופה בבצק או בירקות וממולאת בפסטה, אורז, תפוחי אדמה, ביצים, גבינות ו/או בשר. הגרסה שאני מפרסם היא די פשוטה אך עם זאת מרשימה וטעימה: יריעות חציל עוטפות את התבנית, בתוכה ממלאים פסטה (בוקטיני אבל אפשר לבחור אחרת) עם רוטב עגבניות וגבינת מוצרלה ופרמג'אנו ולאחר האפייה מתקבלת עוגת חצילים ממולאת בפסטה וגבינות. ההכנה לא מסובכת, הירקות הם של קיץ והגבינות מוסיפות טעם נהדר. אם תרצו ללכת לעולם טעמים אחר ואפילו לא איטלקי תוכלו לשנות את הגבינות, להוסיף תבלינים.. המתכון מאוד פשוט וכיף להכין משהו מרשים וקל לחג.

טימבלו:

2 חצילים ארוכים ופרוסים לרצועות (500 גרם)

שמן זית לטיגון או אפיית החצילים

250 גרם פסטה (השתמשתי בבוקטיני. אפשר גם פנה, ריגטוני, פוזילי... מה שתבחרו)

פחית עגבניות משומרות שלמות טחונות בבלנדר או במולין או 400 גרם מחית (פסאטה) עגבניות (המרכיבים צריכים להיות רק עגבניות ואולי מלח!)

4-5 עלי בזיליקום

חצי שן שום

רבע-שליש כוס שמן זית

מלח ופלפל שחור

פרמג'אנו

מוצרלה



הכנה:

  1. חצילים בתנור: מרחו בנדיבות את פרוסות החציל בשמן זית והמליחו אותן (חשוב לשים מספיק מלח), סדרו על תבנית עם נייר אפייה ואפו ב200 מעלות. כל כמה דקות בדקו, תרצו את החצילים רק מעט זהובים כדי שלא יהיו קראנצ'יים ויהיו גמישים. רצוי אך לא חובה להפוך אותם במהלך האפייה. הוציאו לצינון.
  2. טיגון חצילים: המליחו את החצילים וספגו נוזלים בעזרת מגבת. במחבת עם שמן זית טגנו את החצילים בטיגון חצי עמוק. כשהם זהובים העבירו לצלחת עם נייר סופג או לרשת לניקוז השמן. המליחו מעט.
  3. רוטב עגבניות: בסיר קטן ערבבו יחד את השום, השמן, המלח, הפלפל, העגבניות והבזיליקום. הניחו על אש בינונית. כשמגיע לרתיחה הוסיפו 200 מ"ל מים והמשיכו לבשל על אש בינונית נמוכה כחצי שעה.
  4. בסיר גדול הרתיחו מים מומלחים בנדיבות. כשהם רותחים הוסיו את הפסטה. בשלו עם ערבוב מדי פעם עד שהיא כמעט מוכנה. סננו או העבירו במלקחיים לרוטב ואחדו אותם יחד.
  5. חממו תנור ל180 מעלות. רפדו את תבנית האפייה בפרוסות החציל. תנו להן לעבור מעט את הדפנות של התבנית. מלאו בחלק מהפסטה. סדרו קוביות מוצרלה וגרדו פרמג'אנו. צרו כמה שכבות וכשהתבנית מלאה קפלו את החציל מעל הפסטה וסדרו עוד חצילים כדי לאטום את הפסטה. אפו בתנור עד שהפסטה מעט מתייצבת. תנו למאפה לנוח כמה דקות, הפכו אותו והגישו עם עלי בזיליקום טריים ומעט פרמג'אנו מעל.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אל תתבישו לשאול שאלות או לשתף אם הכנתם/ן!