יום שישי, 15 במאי 2020

ניוקי אלה רומנה: ניוקי סולת אפויים בתנור עם חמאה וגבינות

לקראת שבועות יש לי המון מתכונים שאני מתכוון לפרסם. במקביל, התחילה החזרה ללימודים )בצורה מבוקרת(, ככה שאני לא מבטיח כלום. אבל אני אשתדל! כמו שאפשר לראות באינסטגרם (בחשבון האישי שלי או בחשבון של הבלוג), אני בישלתי ואפיתי המון במהלך הסגר ויש המון מתכונים שאני רוצה לפרסם. יש גבינות ביתיות קלות להכנה, בצק עלים ביתי זריז שאפשר להכין ממנו בורקס מעולים, רביולי ריקוטה מריקוטה ביתית (שאני מתכנן להכין באינסטגרם כמו שהכנתי את בצק העלים), ניוקי אלה סורנטינה, ועוד המון דברים שלא קשורים דווקא לשבועות! כמו פסטה ברוטב עגבניות ופלפלים, קרפ סוזט טעימים ועוד מלא מלא מאכלים. במהלך השבועיים הבאים אנסה לפרסם כמה שיותר מתכונים לקראת חג השבועות, והראשון מבינהם הוא מתכון לניוקי אלה רומנה: מנת ניוקי רומאית מיוחדת שמכינים מדייסת סולת. אחרי הקירור של הדייסה פורסים ממנה עיגולים, אותם מצפים בהמון חמאה ובגבינות מגורדות. אחרי אפיה בתנור חם הניוקי מקבלים מעטה פריך וטעים והפנים רך ומעודן. זו מנה מאוד טעימה, ממש מעדן, פשוטה להכנה ומרשימה. ומנחמת!
ניוקי אלה רומנה כחמש מנות נדיבות (24-26 ניוקים)
לניוקי:
200 גרם סולת רגילה
50 גרם חמאה
500 מ"ל חלב
500 מ"ל מים
כפית מלח
40 גרם פרמזן (השתמשתי בגרנה פדנו) מגורר דק במיקרופליין, בצד הדק ביותר בפומפייה או טחון בבלנדר או במטחנת תבלינים
2 חלמונים
אגוז מוסקט

לחמאה ולגבינות:
80 גרם חמאה מומסת
100 גרם גבינה קשה מגורדת (אני השתמשתי ב50 גרם פרמזן, 30 גרם פקורינו ו20 גרם מנצ'גו)

הכנה:

  1. ניוקי סולת: בסיר עם תחתית כבדה המיסו בעדינות את החמאה עם החלב והמים. הוסיפו מלח והגבירו את האש. הביאו את התערובת לרתיחה עדינה. הוסיפו את הסולת בזרם עדין תוך כדי טריפה במטרפה, עד לקבלת תערובת הומוגנית וסמיכה. עברו לכף עץ, והמשיכו לבשל על אש בינונית-נמוכה תוך כדי ערבוב ל15 דקות.
  2. הורידו את הדייסה מהאש והוסיפו אליה את החלמונים, תוך כדי ערבוב מהיר על מנת שלא ייקרשו. הוסיפו את הגבינה ואגוז מוסקט לפי הטעם וערבבו.
  3. את התערובת אפשר לרדד בתבנית לשכבה אחידה ולקרוץ מהמשטח עיגולים בקורצן, אבל בשביל להמנע מבזבוז תערובת אני העדפתי להכין מהתערובת גליל: שמנו מעט נייר אפייה בחמאה. העבירו מחצית מהתערובת אל הנייר והיעזרו בנייר כדי להדק את התערובת ולגלגל אותה לצורת גליל. הכינו גליל באותה הדרך גם מהמחצית השנייה של התערובת. צננו את התערובת במקרר עד שהיא נהיית מוצקה מספיק כדי לפרוס ממנה חתיכות.
  4. פרסו כל גליל ל12-13 פרוסות שוות בעוביין. אני אוהב להשתמש בחוט בשביל לפרוס את הגליל כדי לא למעוך אותו עם הסכין. אם המעגלים קצת עבים או לא אחידים בצורתם, אפשר למעוך אותם בעדינות עם כף היד ולשנות מעט את צורתם (בזהירות).
  5. הרכבה ואפייה: את ההרכבה אפשר לעשות הרבה זמן מראש, לשמור את המנה במקרר ולאפות לפני ההגשה. לפני האפייה, יש לחמם את התנור לטמפרטורה גבוהה של כ200-220 מעלות צלסיוס. בחרו תבנית (עדיף עגולה) להגשת והרכבת המנה, שוכלו לסדר מה במעגלים את הניוקי. בתמונה הכנתי מנה אישית (גדולה!) עם 12 ניוקים שמנמנים. מרחו מעט חמאה על בסיס הכלי. סדרו במעגלים את ניוקי הסולת. מרחו בנדיבות את החמאה המומסת על כל הניוקי ופזרו את הגבינה המגורדת. אפו בתנור כמה דקות, רק עד שהניוקים מזהיבים והגבינה מעט מבעבעת. הגישו. בתיאבון!



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אל תתבישו לשאול שאלות או לשתף אם הכנתם/ן!