יום שבת, 12 בנובמבר 2016

קרמבו וניל ואגוזי לוז עם שוקולד חלב וברס

איך שאני אוהב את החורף!
אני אוהב ריח של גשם וצליל של גשם, אני אוהב לשתות שוקו חם, אני מת על תותים (אגב תותים) ועל סוודרים ובגדי חורף. וגם על קרמבואים, שהם ה-ממתק של החורף. אז בשביל לקבל את החורף הכנתי השבוע קרמבו וניל! הכנתי עוגיות חמאה מעולות ביתיות (התכוונתי להכין עם אגוזי לוז טחונים שנגמרו, במתכון אכתוב את האופציה הזו) זילפתי עליהן המון מרנג איטלקי מנוקד בוניל וציפיתי הכל בשכבה דקה של שוקולד חלב מומס וברס. הקרמבואים יצאו פשוט מושלמים! אז תכינו גם כי זה באמת לא מסובך וכל כך הרבה יותר טעים מהקנוי!
וגם תכנסו לדף הפייסבוק של הבלוג. הפעם עדכנתי מראש על הקרמבואים וגם הסרטתי את ציפוי הקרמבואים!
קרמבו וניל ואגוזי לוז עם שוקולד חלב וברס בערך 38 קרמבואים קטנים
לעוגיות החמאה (יהיו עודפים):
200 גרם חמאה קפואה וחתוכה לקוביות
150 גרם סוכר
300 גרם קמח
50 גרם אגוזי לוז/50 גרם קמח
2 חלמונים
כפית תמצית וניל
חצי כף מים (ואולי עוד חצי כף) קרים
למרנג האיטלקי:
4 חלבוני ביצה
קורט מלח
52 גרם מים
265 גרם סוכר
כפית וחצי מחית וניל
לציפוי:
350 גרם שוקולד חלב (אפשר גם מריר)
40 מ"ל שמן צמחי/שמן קוקוס/חמאת קקאו
ברס
הכנה:
  1. עוגיות חמאה: עבדו במעבד מזון את הקמח, הסוכר והאגוזים עד שהתערובת אחידה והאגוזים טחונים דק. הוסיפו את החמאה ועבדו לקבלת פירורים (אם תכינו את העוגיות עם קמח בלבד, פשוט עבדו יחד את החמאה, הסוכר והקמח עד לקבלת פירורים). הוסיפו את החלמונים, תמצית הוניל וחצי כף מים ועבדו עד לקבלת בצק. אם יש צורך, הוסיפו עוד חצי כף מים. צרו גוש מהבצק, עטפו בניילון נצמד וקררו במקרר לחצי שעה לפחות.
  2. רדדו את הבצק לעובי של כ3-4 מ"מ וקרצו עוגיות עגולות בקוטר 5 ס"מ. הניחו על תבנית אפייה מרופדת בנייר אפייה. דקרו את העוגיות במזלג. שמרו במקפיא. בינתיים, חממו את התנור ל180 מעלות צלסיוס. לאחר הקפאה של לפחות 10 דקות אפו את העוגיות עד שהעוגיות מזהיבות מעט. צננו לחלוטין.
  3. מרנג איטלקי: הניחו את חלבוני הביצה (בטמפ' החדר) והמלח בקערת המיקסר. חממו יחד מים וסוכר בסיר עד שהסוכר נמס. המשיכו לחמם את הסירופ עד שהסירופ מגיע ל105 מעלות. כשהסירופ מגיע ל105 מעלות צלסיוס התחילו להקציף את החלבונים במהירות בינונית. המשיכו לחמם את הסירופ עד שמגיע ל115-118 מעלות. הסירו מהאש, הגבירו את מהירות ההקצפה של החלבונים ומזגו את הסירופ לחלבונים בזרם דק ואיטי תוך כדי ההקצפה. הקציפו עוד כשבע דקות, עד שהקערה נעימה למגע (לא רותחת). הוסיפו מחית וניל והקציפו רק לאיחוד. העבירו לשק זילוף עם פייה חלקה וזלפו את המרנג על פני העוגיות. הניחו בקופסה אטומה ושמרו במקפיא (לפחות שעה וחצי) עד לציפוי.
  4. ציפוי: המיסו שוקולד חלב קצוץ במיקרו או על בן מארי. הוסיפו שמן וערבבו לאיחוד. מזגו לכלי שנוח לטבול בו את הקרמבואים. טבלו את הקרמבואים בשוקולד והניחו על רשת. תנו לשוקולד לזלוג מעט. פזרו ברס והחזירו למקפיא לעשר דקות לפחות. הגישו קר מהמקפיא.

חורף שמח!
יובל :)

6 תגובות:

אל תתבישו לשאול שאלות או לשתף אם הכנתם/ן!