יום שלישי, 13 באוגוסט 2013

ארוחה איטלקית-קפרזה, ארנצ'יני, פטוצ'יני אלפרדו, ניוקי ברוטב עגבניותומוצרלה וקינוח שכבות של עיגולי קדאיף, קרם מסקרפונה, רוטב פטל ושזיף.


כבר המון זמן שאני רוצה להכין ארוחה איטלקית. אמיתית כזו, עם מנה ראשונה, עיקרית וקינוח. עכשיו היתה לי הזדמנות! חשבתי הרבה איזה מנות לכלול בה, פיזרתי את העבודה על כמה ימים כדי שיהיה לי זמן לדברים אחרים גם, ויצא טעים ממש! למנה ראשונה: ארנצ'יני וקפרזה. למנה עיקרית: ניוקי ברוטב עגבניות ומוצרלה ופטוצ'יני אלפרדו (אמיתי!) ולקינוח, קינוח בהשראה איטלקית: שכבות של עיגולי קדאיף וקרם מסקרפונה עם רוטב פטל קרמלי ושזיפים. היה טעים ממש.
....
הקפרזה הוא סלט איטלקי שמורכב מעגבניות, מוצרלה, ובזיליקום. ברוסטיקו (רוטשילד) אכלתי קפרזה שהיה ממש טעים והחלטתי לחקות אותו בבית: פסטו, עגבניות שרי, מוצרלה בופאלו טעימה ממש, כזו שקצת נוזלית מבפנים (אם מישהו יידע מה השם של מוצרלה כזו אשמח לדעת!), וקרוטונים ביתיים. היה ממש טעים.
בקערה גדולה מערבבים שום כתוש, שמן זית, מלח ופלפל כמה שאפשר.
לאחר מכן, חותכים (אני חושב ש5 אבל לא בטוח!) פיתות לקוביות.
מערבבים את קוביות הפיתה עם תערובת שמן הזית היטב.
משטחים את קוביות הפיתה על תבנית מרופדת בנייר אפיה ומכניסים לתנור (או טוסטר אובן) שחומם מראש ל180 מעלות. אופים עד שהקוביות שחומות. מצננים.
את הקרוטונים שומרים בטמפ' החדר בקופסה אטומה עד השימוש.
אחרי שמכינים פסטו לפי המתכון הזה, מכינים סלט.

מורחים שכבה נדיבה של פסטו על צלחת, ועליה מניחים חצאי עגבניות שרי שחתכנו. חותכים כדורי מוצרלה ל-3 פרוסות ומפזרים מעל. מזלפים שמן זית ומעט בלסמי עם רוצים, ומפזרים מלח ים אטלנטי גס ופלפל. מפזרים קרוטונים ממש לפני ההגשה, ומגישים.

סלט קפרזה
עגבניות שרי (השתמשתי ב3/4 סלסלה)
פסטו ביתי (מתכון פה)
קופסת בייבי מוצרלה באפלו (נוזלית כזו מבפנים)
שמן זית
מלח ים אטלנטי גס ופלפל שחור
חומץ בלסמי-אופציונאלי
לקרוטונים:
560 גרם פיתות (אני חושב ש-5 פיתות), חתוכות לקוביות
חצי כוס שמן זית
6 שיני שום
כפית מלח
מעט פלפל שחור
הכנה:
1.מערבבים בקערה שמן זית עם מלח ופלפל. כותשים את השום פנימה ומערבבים. מוסיפים קוביות פיתה ומערבבים. אופים בתבנית מרופדת בנייר אפייה בתנור שחומם מראש ל180 מעלות עד להשחמה. כדאי לערבב באמצע האפייה. מצננים לגמרי ושומרים בקופסה אטומה בטמפ' החדר עד ההכנה.
2.הרכבת הסלט: מורחים פסטו על הצלחת. חוצים את עגבניות השרי ומניחים מעל לפסטו. חותכים את כדורי המוצרלה לפרוסות ומפזרים מעל עגבניות השרי. מזלפים מעט שמן זית וחומץ בלסמי. מפזרים מלח ופלפל. מפזרים קרוטונים ומגישים.
TIPS:
ניתן להשתמש בעגבניות שרי מכל מיני צבעים.
אפשר לתבל את הקרוטונים איך שרוצים. לדעתי ככה הכי טעים.
....
ארנצ'יני הם כדורי ריזוטו ממולאים מוצרלה ומטוגנים. נהוג להגישם עם רוטב עגבניות. אני מאוד אוהב ארנצ'יני! השכבה הקריספית, הריזוטו והמוצרלה המותכת הופכים את הארנצ'יני למעדן ממש.
מתחילים בציר הירקות: מכינים מרק ירקות כמו שאוהבים (בטיפים כתוב איך אנחנו הכנו). את המרק מסננים מכל הירקות כדי להשאיר את הנוזלים בלבד. מודים כוס ושלושת רבעי של ציר, ומניחים בסיר על להבה חלשה שיישאר רותח כל הזמן.
 ראשית, ממיסים חמאה עם שמן זית לקראת הטיגון.
 מטגנים את הריזוטו מעט אבל לא להשחמה. בינתיים מודדים את כמות היין הלבן שצריך.
מוסיפים את כל היין הלבן. היין ממש יציף את הסיר וירתח, אז נחליש את האש ונערבב עד שהיין יתאדה והריזוטו יספוג את רובו. אני עצרתי בערך בשלב המתואר בתמונה פה.
האורז "מפריש" עמילנים ליין והופך אותו לרוטב "שמנתי" שעוטף אותו.
עכשיו ממשיכים לבשל ולערבב ללא הפסקה, ומוסיפים כ2 מצקות ציר רותח.
מערבבים ומבשלים כך עד שהריזוטו ספג את כל הנוזלים, ואז מוסיפים עוד 2 מצקות. חוזרים על פעולה זו עד שהריזוטו מבושל "אל דנטה"- רך אבל נגיס. כל זה יקח כ28 דקות.
 בשלב זה מוסיפים פנימה את הפרמזן, המלח והפלפל ומערבבים לספיגה. מסירים מהאש, משתדלים לא לזלול הכל ומצננים.

חותכים את המוצרלה לקוביות. מערבבים עוד פרמזן לתוך הריזוטו וטיפה מוצרלה מגוררת. ועכשיו: מכדררים. לוקחים קצת ריזוטו, מניחים במרכזו קוביית מוצרלה, ומכדררים כדור סביב הגבינה. את הכדור מכדררים בעזרת דחיסת הריזוטו ולא גלגולו. את הכדורים נשמור לא מטוגנים עד רגע ההגשה. אם אתם מכינים מראש, שמרו במקרר, אם באותו יום עדיף לשמור מחוץ למקרר.


את הכדורים לפני הטיגון מגלגלים בקמח, טובלים בביצה, מצפים בפירורי לחם, ואז שוב ביצה ופירורי לחם.

את הכדורים מטגנים בשמן זית עד להשחמה. צריך שהשמן יהיה חם אך לא מידי כדי שהמוצרלה תספיק להיות מותכת. כדי לבדוק אם השמן חם, נשים אורז ריזוטו אחד מהרגע של מזיגת השמן בשמן וכשהוא יבעבע נשים את הכדורים. את הכדורים נגיש על רוטב עגבניות פשוט ומהיר שנכין לפני הטיגון:
בבלנדר/מעבד מזון טוחנים את כל רכיבי הרוטב (עגבניות משומרות איטלקיות של MUTTI למשל (זה לא מגעיל! זה ממש טעים! וזה נראה ככה), שום, בזיליקום, מלח, פלפל וסוכר). בסיר קטן מחממים מעט שמן זית, אליו מוסיפים את הרוטב ומבשלים עד לבעבוע ושהכל מתאחד.
על הכדורים כדאי לפזר קצת פרמז'ן, וחייבים להגיש אותם מיד אחרי הטיגון, שיישארו קריספי ושהמוצרלה תשאר מותכת.
ארנצ'יני-כדורי ריזוטו ומוצרלה מטוגנים, על מצע רוטב עגבניות. המתכון לריזוטו מפה, לרוטב ממני.
לריזוטו:
300 גרם אורז ריזוטו
בערך 2 כפות שמן זית
50 גרם חמאה
כוס וחצי יין לבן
בערך כוס ורבע ציר ירקות-מפני שהציר מתאדה בזמן שהוא מתחמם כדאי לשים יותר בסיר, גם למקרה שתראו שצריך יותר ציר.
רבע כוס פרמז'ן מגורר
מלח ופלפל שחור
לכדורים:
חצי כוס פרמז'ן מגורר
מעט מוצרלה מגוררת
250 גרם מוצרלה חתוכה לקוביות
חצי כוס קמח
 ביצים
פירורי לחם
שמן זית לטיגון
לרוטב:
פחית עגבניות משומרות איטלקיות, של MUTTI למשל. נראה ככה, או ככה.
1-2 שיני שום
מלח ופלפל לפי הטעם
בערך חצי כפית סוכר חום דביק
בזיליקום לפי הטעם (4 עלים בערך)
מעט שמן זית.
הכנה:
1. מתחילים בהכנת הריזוטו: מניחים את הציר בסיר קטן על להבה קטנה להרתחה. ממיסים חמאה ושמן זית. כשהחמאה נמסה לגמרי, מוסיפים את אורז הריזוטו ומטגנים קלות (לא להשחים). מוסיפים את היין הלבן ומערבבים עד שהוא מתאדה והאורז ספג אותו. כשזה קורה, מוסיפים 2 מצקות של ציר ומבשלים תוך ערבוב עד שהאורז סופג אותו. חוזרים על פעולה זו כל הזמן. כלומר, מערבבים כל הזמן וכל פעם שהאורז "יבש", מוסיפים ציר. כל זה ייקח כ28 דקות. כשהריזוטו מוכן הוא עטוף במעין "רוטב" שנוצר מהנוזלים ומהעמילן של האורז והאורז אל דנטה- רך אבל נגיס. מוסיפים פרמזן ומתבלים במלח ופלפל לפי הטעם. מסירים מהאש ומצננים.
2. בזמן הצינון מכינים רוטב: טוחנים בבלנדר או מעבד מזון את כל רכיבי הרוטב מלבד שמן הזית. מחממים בלהבה נמוכה קצת את שמן הזית ומוסיפים את הרוטב. מבשלים עד שהרוטב יותר אחיד, מבושל וכהה יותר.
3. מערבבים לתוך הריזוטו הפושר פרמזן ומוצרלה מגוררת. מכדררים מהריזוטו כדורים שבמרכזם יש קוביית מוצרלה. את הכדורים מצפים בקמח, ואז בביצים, ואז בפירורי לחם, ואז שוב בביצים ופירורי לחם.
4. מחממים שמן זית לטיגון. שמים בשמן אורז ריזוטו מוכן אחד וכשהוא מבעבע מטגנים. חשוב לשמור על חום יחסית נמוך של השמן כדי שהמוצרלה תספיק לימוס והפירורים לא ישחימו לפני זה. מטגנים עד שהפירורים שחותים וקריספיים. מגישים מיד על מצע רוטב עגבניות ופרמזן.
TIPS:
אם אתם מעדיפים להכין ריזוטו בדרך אחרת, אפשר. אך הכמות הדרושה היא ריזוטו מבושל מ300 גרם אורז ריזוטו.
אפשר גם לעשות רוטב עגבניות אחר, למשל זה של הניוקי.
את הציר הכנו כך: מזהיבים בצל בינוני ואת החלק הלבן של 2 פראסות בשמן זית. מוסיפים חתיכות שורש סלרי ושורש פטרוזיליה, 3 גזרים, 2 קישואים גדולים, חתיכת דלעת, 3 שיני שום ומערבבים. מתבלים במלח ופלפל, ואז מוסיפים מים רותחים. מרתיחים ומוסיפים עשבי תיבול (פטרוזיליה, עלי סלרי, תימין, בזיליקום, שמיר..) וגרגרי פלפל אנגלי. מבשלים כשעה. מסננים. ציר זה בעצם מרק ואפשר להכין איך שרוצים.
...
פטוצ'יני אלפרדו- פעם חשבתי שרוטב אלפרדו זה שמנת. אבל אז באחד מהספרים שלי קראתי שזהו בעצם רוטב של חמאה ופרמז'ן. אחרי כמה זמן מצאתי בבלוג הזה את הסיפור של הרוטב, ומתכון שלו שהיה נראה ממש טוב. אני החלטתי לעשות את הגרסה שמשתמשת גם בשמנת שנשמעה לי יותר טעים.
מרתיחים מים עם הרבה מלח. בינתיים, במחבת אחרת, ממיסים את החמאה, ומוסיפים לה את השמנת. מערבבים עד שכל החמאה נמסה.
מתבלים במלח, אגוז מוסקט ופלפל שחור וממשיכים לבשל עוד קצת. מכבים את האש עד שהפסטה מתבשלת. מבשלים את הפסטה במים הרותחים עד שהיא אל דנטה. מסננים ולא שוטפים, מוסיפים לשמנת, מדליקים את הגז ומערבבים. מפזרים את כל הפרמזן ומבשלים עד שהרוטב עוטף את הפסטה לגמרי ומגישים.
פטוצ'יני אלפרדו-לפי המתכון הזה
חצי קילו פטוצ'יני-עדיף טרי
150 גרם חמאה
150 מ"ל שמנת לבישול/להקצפה
100 גרם פרמז'ן מגורר
מלח, אגוז מוסקט ופלפל שחור

1. מרתיחים מי מלח לפסטה, ובינתיים, מכינים את הרוטב: ממיסים חמאה ושמנת במחבת על אש בינונית. תוך ערבוב מוסיפים מלח פלפל ואגוז מוסקט. במקביל, מבשלים את הפסטה במים הרותחים לדרגת אל דנטה.
מסננים את הפסטה מבלי לשטוף ומוסיפים לרוטב. מערבבים תוך כדי בישול ומוסיפים את הפרמז'ן. מערבבים ומבשלים עד שהרוטב עוטף לגמרי את הפסטה. מגישים.
TIPS:
אפשר להכין את זה כמו במקור: משמיטים את השמנת אבל מוסיפים אחרי הבישול קוביית חמאה גדולה נוספת.
...
ניוקי זה כזה טעים! כופתאות תפוחי אדמה, שנראות אולי סתמיות אבל כשנוגסים בהן מרגישים כאילו אוכלים ענן. אופן ההכנה אולי קצת מעצבן אבל התוצאה לא משתווה לניוקי קנויים. הרוטב הוא רוטב עגבניות פשוט וטעים, עם מוצרלה ופרמז'ן.

מתחילים בתפוחי האדמה: אפשר לבשל אותם גם, אבל עדיף לאפות כדי לשמור עליהם כמה שיותר יבשים, ובכך להשתמש בכמה שפחות קמח. הקמח יהפוך את הניוקי לדחוס ולכן ננסה להשתמש בו כמה שפחות.
את תפוחי האדמה נאפה עד שהם רכים (כשנתקע בהם שיפוד זה יהיה קל).
פותחים את כל ניירות הכסף כדי שהם יתקררו יותר מהר. אנחנו רוצים להשתמש בהם כשהם בטמפ' החדר גם, כדי שיספגו כמה שפחות קמח, וגם כי ככה יותר קל לגרד אותם.
מקלפים אותם בעודם חמים (כי קל יותר) ונותנים להפשיר.
בינתיים..

 מכינים את הרוטב. חותכים לקוביות גדולות (אם טוחנים בסוף) או קטנות (אם לא) את העגבניות.
לוקחים מחבת, ובו מחממים שמן זית. מטגנים קלות את הצ'ילי היבש ואת השום.
מכניסים את העגבניות פנימה אחרי שהשום מבעבע, ומערבבים.
מוסיפים רסק עגבניות איטלקי, למשל של MUTTI, שמגיע בבקבוקי זכוכית גבוהים כאלה. מערבבים הכל ומבשלים.
 מוסיפים מלח, פלפל, סוכר חום ובזיליקום ומערבבים.

ממשיכים לבשל עד שהעגבניות רכות ויש ממש רוטב. מפסיקים את הבישול ומתפנים להכנת הניוקי. אם ברצונכם לטחון את הרוטב, זה הזמן.

 מגררים בפומפיה דקה את תפוחי האדמה. לא מועכים, כי אז העיסה תהיה עיסתית יותר ותפוחי האדמה יזדקקו, כן, ליותר קמח.
 מנפים את הקמח לתוך תפוחי האדמה המגוררים. מוסיפים את החלמונים, מפזרים פרמז'ן, מוסיפים מלח ואגוז מוסקט (פחות ממה ששמתי!). את הכל- מערבבים, וכמה שפחות.
 מגלגלים נחשים דקים מהתערובת. התערובת כנראה תהיה דביקה ממש, ולכן נקמח את השיש ואת הבצק מלמעלה. בעזרת סכין קהה ומקומחת חותכים ניוקים מהנחשים. את הניוקים שומרים בתבנית עם נייר אפיה בשכבה אחת עד הבישול.
 מרתיחים מים עם מלח לבישול. מבשלים בכל פעם קבוצת ניוקים קטנה, אחרת הם יידבקו בבישול. מהרגע שרוב הניוקים צפים, סופרים דקה וחצי ומוציאים מהמים בעזרת כף מחוררת או מסננת קטנה.
מניחים את כולם במסננת.
מחממים בינתיים את הרוטב, וכשכל הניוקי מבושלים, שמים ברוטב ו"מקפיצים" בו. אם לא טחנתם את הרוטב, אשתמש בביטוי המדויק להפליא של אורנה ואלה, אחרי ההקפצה הניוקים ייראו כמו פנינים מבריקות. אני טחנתי את הרוטב כי בטעות חתכתי לקוביות גדולות מדי. עכשיו, מפזרים מוצרלה ומגישים. אם ברצונכם להכין את המנה מראש, הכינו במחבת שניתן להכניס לתנור, הניחו חתיכות מוצרלה, ושמרו במקרר. לפני ההגשה חממו בתנור.
ניוקי תפוחי אדמה ברוטב עגבניות ומוצרלה/מתוך הספר של אורנה ואלה
לניוקי:
1.25 ק"ג תפוחי אדמה, עדיף מזן דזירה (יבשים יותר), קליפה אדומה.
2.75 כוסות קמח
4 חלמונים
1.25 כוסות פרמזן מגורר
כף מלח
מעט אגוז מוסקט
לרוטב העגבניות:
2/3 כוס שמן זית
2 שיני שום קצוצות דק
מעט אבקת צ'ילי
8-10 עגבניות תמר קצוצות
3/8 כוס רסק עגבניות איטלקי שכזה בבקבוקי זכוכית גבוהים, אופציונאלי (לא במתכון המקורי)
חופן בזיליקום קצוץ
מלח ופלפל שחור
מעט סוכר חום
להגשה
מוצרלה
פרמז'ן מגולף
הכנה:
1. עוטפים את כל תפוחי האדמה בנייר כסף ואופים ב180 מעלות כשעה עד שהם רכים (בודקים בעזרת שיפוד.) מקלפים ומצננים.
2. בינתיים מכינים רוטב: קוצצים את העגבניות. מחממים במחבת את השמן, ומוסיפים את השום והצ'ילי. כשהשום מתחיל לבעבע מוסיפים את העגבניות ורסק העגבניות האיטלקי. מערבבים. מוסיפים את שאר רכיבי הרוטב, מערבבים ומבשלים כ8 דקות עד שהעגבניות רכות. אם הרוטב מתייבש, ניתן להוסיף מעט מים. טועמים ומתקנים תיבול.
3. מגררים את תפוחי האדמה לקערה גדולה. מנפים פנימה את הקמח, מוסיפים חלמוזים, מפזרים פרמז'ן מלח ואגוז מוסקט ומערבבים כמה שפחות, עד לקבלת תערובת אחידה.
4.מקמחים את משטח העבודה. מניחים על המשטח גוש בצק וגם אותו מקמחים. מגלגלים לנחש ארוך ודק. מקמחים סכין קהה וחותכים לניוקי זהים בגודלם. מניחים בשכבה אחידה בתבנית עם נייר אפיה במקרר עד הבישול.
5. בישול הניוקי: מרתיחים מים עם מלח. כשהמים ברתיחה חזקה מוסיפים ניוקי בשכבה אחת לא צפופה. מבשלים עד כדקה וחצי לאחר שרוב הניוקים צפים. מעבירים את הניוקים למסננת בעזרת כף מחוררת, וחוזרים על הפעולה שוב ושוב עד בישול כל הניוקים.
6. מחממים את הרוטב ומעבירים אליו את הניוקים. מקפיצים בלהבה גבוהה עד שהרוטב עוטף את הניוקים לגמרי. מפזרים גילופי פרמז'ן וחתיכות מוצרלה ומגישים. אפשר גם להעביר לתבנית חסינת חום גדולה, ולשמור במקרר עד ההגשה. לפני ההגשה, יש לחמם את הניוקי ב180 מעלות בתנור.
TIPS:
אפשר להחליף את הרוטב בכל רוטב אחר שרוצים (מומלץ לעשות את האלפרדו שלמעלה ללא השמנת!), ואפשר גם להכין את הרוטב הזה עם פסטה.
...

חשבתי הרבה איזה קינוח להכין. לא רציתי ליפול למובן מאליו ולעשות פנה קוטה או טירמיסו. חשבתי אולי לעשות גלילי טוויל ולמלאות אותם בפטיסייר. חשבתי להכין נשיקות מרנג ולערבב עם פטל וקרם מסקרפונה. בסוף, חשבתי על זה. עיגולי קדאיף קרמליים ורקאנצ'יים, שכבות שכבות עם קרם מסקרפונה קרמי ועדין עם דובדבנים שאבשל בסוכר ואמזוג מעל הכל. הבעיה היא שאין כבר דובדבנים, אז השתמשתי בפטל במקום. יצא מצוין!

מערבבים את הקדאיף עם חמאה מומסת ואבקת סוכר בעזרת הידיים לתערובת אחידה.
 דוחסים לתוך חותכן את הקדאיף כדי ליצור עיגולים שווים.
 אפו את הקדאיפים עד להזהבה ושריח הקרמל והחמאה מתפשט בבית.
שמרו עד ההגשה בקופסה אטומה בטמפ' החדר. זהירות! הם אובר-שבירים.
מכינים את קרם המסקרפונה הקבוע שהכנתי כבר פעמים רבות (למשל פה ופה). מקציפים לכמה שניות מסקרפונה. מוסיפים תוך הקצפה את השמנת. עוצרים, מגרדים את שולי הקערה ומקציפים שוב. מוסיפים סוכר. קרם יציב. זהו.
את רוטב הפטל תכננתי לעשות כמו גרנדין שהכנתי פה, אבל עשיתי אותו אחרת: מדדתי בכלי כמות של קופסת פטל אחת. בנפח הזה, מילאתי את רובו בסוכר קנים חום ואת השאר במייפל. בישלתי יחד את הסוכר והמייפל עד שנוצר ריח קרמלי וטעם קרמלי. הוספתי את הפטל (2 קופסאות פטל שעבר הקפאה) וערבבתי. הוספתי מעט מים ובישלתי הרבה עד לצמצום. יצא ממש ממש טעים! קרמלי כזה ומתוק, ממש אפשר להכין מזה מיץ פטל! במתכון אכתוב את הגרנדין, כי אין לי כמויות מדויקות לסירופ הזה אבל בפעם הבאה שאכין אמדוד.
ההרכבה פשוטה: עיגול קדאיף-קרם-עיגול-קרם-עיגול-מעט קרם, סירופ בנדיבות ומעט שזיף. בתיאבון!
קינוח שכבות קדאיף וקרם מסקרפונה עם סירופ פטל מתוק ושזיפים
270 גרם קדאיף מופשר
60 גרם חמאה מומסת
60 גרם אבקת סוכר
2 קופסאות פטל
סוכר חום דביק שנפחו הוא נפח המיץ שייוצר מהפטל
2 קופסאות מסקרפונה
2 מכלי שמנת להקצפה
בערך 2 כפות א. סוכר
שזיפים קצוצים (2)
הכנה:
1. מחממים תנור ל170 מעלות. מערבבים קדאיף, חמאה מומסת ו60 גרם א. סוכר. יוצרים עיגולים על תבנית מרופדת בנייר אפייה בעזרת דחיסת התערובת לתוך קורצני עוגיות עגולים. אופים עד שהעיגולים זהובים וריח קרמל וחמאה מתפשט בבית. מצננים. זהירות! העיגולים שבירים מאד
2. מכינים סירופ: מקפיאים את הפטל. מוציאים מההקפאה, ומבשלים עם מעט מים וסוכר בסיר תוך מעיכה ליצירת מיץ. מודדים את נפח המיץ, מוזגים לסיר ומוסיפים כמות שווה של סוכר חום. מבשלים עד לצמצום והסמכה.
3. מכינים את הקרם: מקציפים במהירות נמוכה מסקרפונה ואבקת סוכר רק לאיחוד. מזרזפים פנימה שמנת קרה תוך כדי ההקצפה, ומפסיקים את ההקצפה. מגרדים את שולי הקערה ומקציפים במהירות גבוהה ליצירת קרם יציב. זהירות מהקצפת יתר. רצוי להכין ממש לפני ההגשה, אבל אפשר לשמור בקופסה אטומה בקירור.
4. קוצצים שזיפים ומרכיבים: מניחים בכל צלחת עיגול קדאיף. עליו מניחים קרם, וכך בונים שכבות שיש 3 דפי קדאיף ו2 שכבות קרם. שמים מעט קרם על העיגול העליון. מוזגים מעט סירופ ומעט קוביות שזיף ומגישים מיד.
TIPS:
1. ניתן לשנות את הפירות איך שרוצים.
2. ניתן להחליף את הקרם בקרם פטיסייר, למשל לפי המתכון הזה, או בגנאש שוקולד לבן מוקצף. אפשר במה שרוצים!
ארוחה טעימה!
יובל (:














8 תגובות:

  1. פשוט מהמם!! הבלוג מדהים.
    לכבוד מה יכולת להכין ארוחה איטלקית שלמה? איזה כיף לך... :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה! (: ולא אירוע מיוחד, התפנה לי סוף השבוע כך שיכולתי לפזר את ההכנות על כמה ימים ולהספיק לעשות דברים אחרים שעליי לעשות כרגיל (:

      מחק
  2. נראה מדהים! כל הכבוד! תצליח!

    השבמחק
  3. היי,
    אני עוקבת מזה זמן אחרי הבלוג שלך והרשומה הזאת נראית פשוט נפלא..
    כל הכבוד על ההשקעה!
    דרך אגב, המוצרלה שאתה מתכוון אליה נקראת בוראטה ונורא קשה להשיג אותה בארץ, לא טעמתי אבל שמעתי שהיא מדהימה.
    שבת שלום.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה! (: אז ככה קוראים לה!, ובאמת קשה למצוא אותב, המקום היחידי שאני מצאתי זה אצל באשר, שפתח לשמחתי סניף ממש בעיר שאני גר בה. וכן, זה באמת מדהים.

      מחק
  4. לגבי הניוקי, אפשר להחליף חלק מתפוחי האדמה בבטטות? מה צריך להוסיף/להסיר בעקבות השינוי והאם אפשר להשתמש גם בקמח מלא או שזה כבר הזוי מדי?
    תודה!!

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום, אני אף פעם לא עשיתי ניוקי בטטות אבל אני חושב שאפשר להחליף חלק בבטטות, ואולי אפילו את הכל, אבל חייבים לאפות אותם עם הקליפה על מלח גס ולא לבשל, ולנסות לייבש את המחית כמה שאפשר לפני הכנת התערובת (אולי למעוך ולייבש על אש נמוכה קצת). ויהיה כדאי להוסיף מעט קמח תפו״א. לגבי הקמח-אני בטוח שאפשר אבל לא יודע מה הכמויות בגלל שאני לא משתמש בקמח מלא. לדעתי כדאי לך לחפש מתכון לניוקי בטטה עם קמח מלא, זה יהיה יותר בטוח מההמרות במתכון הזה. בפעם הבאה אנסה עם בטטות ואודיע פה!

      מחק

אל תתבישו לשאול שאלות או לשתף אם הכנתם/ן!