יום רביעי, 18 בספטמבר 2013

עוגת מייפל ופקאן בחושה וטבעונית

טבעונות זה מגניב. זה מרתק אותי להכין מאכלים וקינוחים בלי שום מוצרי חלב ובלי ביצים אפילו. בגלל שזה כל כך מעניין אותי, אני מתעסק הרבה באוכל טבעוני בזמן האחרון. חשבתי שלסוכות אוכל להכין קינוח קליל. לא קינוח מורכב או מושקע, אלא סתם עוגה. אנחנו נגיש סלט פירות וחשבתי שעוגה בחושה תהיה מגניבה. ניסיתי להכין מתכון לעוגה בחושה טבעונית ויצא נחמד מאוד! טעימה ורכה ונחמדה. לא מרגישה טבעונית, והכי טובה לפתוח את הבוקר. היא מאוד מהירה וממש ממש טעימה.

 מתחילים בקיצוץ האגוזים: נקח כמות מסויימת של אגוזים: למשל, קצת יותר מחופן. נקצוץ דק ונעביר לקערת היבשים, אליה נוסיף גם קמח, אבקת אפייה וסוכר.
את החלב במתכון המקורי החליף חלב סויה. בגלל שאני מאוד אוהב חלב שקדים, שמתי חלב שקדים במקום. מערבבים בקערה חלב שקדים, שמן ותחליף ביצה.
במתכון המקורי השתמשו במעדן וניל על בסיס חלב סויה. אין לי. לא ידעתי כמה ביצים שווה המעדן, אבל ניחשתי שמעדן אחד זו ביצה. לכן החלפתי בתחליף ביצים אחד: כף זרעי פשתן טחונים ו3 כפות מים (פשוט יש לי בבית ובקושי משתמשים, אז החלטתי שאם מצאתי להם שימוש אז כדאי.)
 מערבבים יחד את 2 התערובות. התערובת שלי היתה סמיכה יחסית לתמונה מהבלוג שממנו לקחתי את המתכון ובכל זאת העוגה יצאה יפה וטעימה. אז לא נורא.
מוזגים לתבנית (השתמשתי ב2 תבניות אינגליש קייק קטנות) ומקשטים בפקאנים שלמים. אופים עד שקיסם הננעץ במרכז העוגה יוצא עם פירורים לחים.
 לקישוט (תהיה תמונה, זה להגשה!), הכנתי קרמל וטבלתי בו פקאנים. אני מתכנן לצפות את העוגה בקצפת קוקוס ולסדר פקאנים מקורמלים מעל.

על העוגה האפויה והחמה מוזגים המון המון מייפל שייספג בעוגה. חשוב למזוג המון כי הוא מקור הטעם של העוגה, אבל גם לא יותר מדי שלא יהיה מתוק מדי. שומרים מכוסה מחוץ למקרר.
עוגת מייפל-פקאן בחושה טבעונית/ מהבלוג "לא על החסה לבדה"
יבשים:

¾1 כוס קמח
חסי כוס סוכר חום כהה
שקית אבקת אפיה
קורט מלח

רטובים:
כוס חלב סויה/שקדים/אורז...
חצי כוס שמן
כף זרעי פשתן טחונים מעורבבים עם 3 כפות מים או מעדן וניל של "אלפרו" אחד  

חופן אגוזי פקאן קצוצים
אגוזי פקאן שלמים לקישוט
סירופ מייפל אמיתי
הכנה:
1. מערבבים בקערה אחת את החומרים היבשים ואת האגוזים הקצוצים ובאחת את הרטובים. מאחדים את התערובות. מוזגים לתבנית, מקשטים באגוזים ואופים בתנור שחומם מראש ל180 מעלות כחצי שעה. מוזגים מייפל (הרבה!!) לספיגה ומצננים. מגישים לאחר צינון. שומרים בטמפ' החדר.

TIPS:
1. אם אתם רוצים, אפשר לשים ביצה במקום מעדן/זרעי פשתן וכאלה, ואפשר להחליף את חלב השקדים בחלב רגיל. אבל אז זה יהיה סתם עוגה בחושה. לא מגניב.
2. אפשר להפוך לעוגות בטעמים שונים: להכין סירופ סוכר לימון/תפוז ולמזוג אחרי האפיה. להוסיף קצת סוכר ולהוסיף שוקולד צ'יפס. האפשרויות אין סופיות!
חג שמח, יובל(:




8 תגובות:

  1. כמה מיפל צריך והאם שמים אותו רק בסוף או גם עם המרכיבים הרטובים?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי!מוזגים מייפל על העוגה ישר אחרי שהיא יוצאת מהתנור, לפי הטעם. לא צריך לפחד לשים הרבה.

      מחק
  2. כמה מיפל צריך והאם שמים אותו רק בסוף או גם עם המרכיבים הרטובים?

    השבמחק
  3. היי! נראה מעולה :) אפשר להחליף את הזרעי פשתן ברסק תפוחים? בכמה?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי! אפשר להחליף ברבע כוס רסק תפוחים.

      מחק
  4. ניסיתי את העוגה והיא יצאה מעולה, אבל הורדתי כמות אבקת אפייה.. זה בטוח שצריך שקית?

    השבמחק
    תשובות
    1. הי, שמח שהעוגה יצאה טוב! אפשר גם לשים רק שתי כפיות, אבל אני אוהב שהעוגה תפוחה יחסית ולכן אני משתמש בשקית שלמה.

      מחק
  5. אחלה תודה, פחדתי שיותר מדי אבקת אפייה תעשה את זה מריר משום מה... היא יצאה מצוינת!!!

    השבמחק

אל תתבישו לשאול שאלות או לשתף אם הכנתם/ן!