יום שבת, 8 באוגוסט 2015

טארט שוקולד ואגוזים (טבעוני)

לפני כשבועיים אכלנו ב"קפה איטליה", שזו מסעדה שאני מאוד אוהב. הזמנו קינוח מתפריט המנות המיוחדות: "פאי נוצ'ולה", שהוא פאי שמורכב מבצק פריך, שכבה של אגוזים ונוגט ומעל הכל נטיפי קרם שוקולד מוקצף. הקינוח היה מעולה, וכבר רציתי לשחזר אותו בבית. החלטתי לנסות להכין אותו בגרסה טבעונית. בשביל הבצק הפריך וקרם השוקולד התבססתי על מתכון קיים, מתוך "הספר המתוק" של נטלי ושל אפרת, אותו רציתי בכל מקרה לנסות, וזו נראתה לי הזדמנות מצוינת. לקרם הוספתי מעט מחית נוגט, והוספתי לטארט שכבה של אגוזים ונוגט. הטארט יצא מעולה, עשיר, שוקולדי בטירוף ומרשים. אל תפחדו להכין את זה כי זה טבעוני: הטארט הזה באמת עשיר בטעמים ובמרקמים והוא פשוט מעולה.
טארט שוקולד ואגוזים/ מתבסס על המתכון מתוך "הספר המתוק" תבנית טארט בקוטר 24 ס"מ
לבצק הפריך:
150 גרם קמח לבן
50 גרם סוכר
75 גרם שמן קוקוס קר וחתוך לקוביות
קורט מלח
2-3 כפות מים קרים
לגנאש השוקולד המוקצף:
200 גרם שוקולד מריר
240 מ"ל קרם קוקוס (לפחות 17% שומן)
פחית של 400 מ"ל קרם קוקוס
מחית נוגט לפי הטעם
לשכבת האגוזים והנוגט:
140 גרם מחית נוגט
70 גרם שוקולד מריר קצוץ
50 גרם ברס
100 גרם אגוזים קצוצים (מומלץ: שקדים, פקאנים ואגוזי לוז)
הכנה:
1. הניחו את פחית קרם הקוקוס (לגנאש המוקצף) במקרר, לפחות לילה לפני הקצפת הגנאש.
2. קרם השוקולד: קצצו את השוקולד והניחו בקערה. חממו בסיר קטן את קרם הקוקוס (240 מ"ל) לסף רתיחה, ומזגו על השוקולד, כך שיכסה את השוקולד. המתינו כחצי דקה, וטרפו נמרצות עד שכל השוקולד נמס והתערובת הומוגנית. מזגו לקופסה אטומה ושמרו במקרר עד שהקרם מסמיך קצת ומתייצב. (לפחות שלוש שעות, עדיף לילה).
3. קלתית: עבדו את הקמח, הסוכר והשמן עד לקבלת תערות אחידה. הוסיפו 2 כפות מים ועבדו עד לקבלת גושי בצק. (אם צריך, אפשר להוסיף עוד כף מים לכל היותר). אחדו את הגושים ורדדו בין ניירות אפייה לעלה דק שקוטרו גדול מקוטר התבנית. הניחו במקרר לכחמש דקות והעבירו את עלה הבצק מהנייר לתבנית. הצמידו את עלה הבצק לתבנית ומלאו חורים בעוד בצק אם צריך. חוררו את תחתית הקלתית במזלג ושמרו במקפיא עד לאפייה (לפחות 10 דקות). בתנור שחומם מראש ל175-180 מעלות צלסיוס, אפו את הקלתית עד להזהבה. צננו את הקלתית. אם יש בועות אוויר, אפשר למעוך אותן עם כף לפני שהבצק מתקרר (בעיקרון אפשר להימנע מזה בעזרת אפייה עיוורת עם משקולות אבל אף פעם לא עשיתי את זה והקלתית תמיד יצאה בסדר, לרוב בלי בועות אוויר בכלל).
4. שכבת אגוזים-נוגט: קצצו את האגוזים דק והניחו בקערה יחד עם הברס. המיסו את השוקולד בקערה חסינת חום שמונחת מעל סיר עם מים רותחים, תוך ערבוב מתמיד. חשוב שקערת השוקולד ושהשוקולד לא יגעו במים הרותחים. הוסיפו מחית נוגט לשוקולד המומס וערבבו. הוסיפו את התערובת לאגוזים ולברס וערבבו עד שכל האגוזים מצופים בשוקולד. מזגו את התערובת לקלתית ושטחו אותה בעזרת כף. שמרו במקרר.
5. פתחו את פחית קרם הקוקוס הקר מתחתית הפחית ומזגו את המים החוצה. את החלק השומני והקשה שנשאר בפחית הקציפו במיקסר רק כמה שניות. הוסיפו את הגנאש ואת מחית הנוגט לתערובת והקציפו עד שמתקבל קרם אוורירי ואחיד. זלפו נטיפי קרם על שכבת האגוזים וקשטו בברס. הגישו ישר מהמקרר.
בתיאבון! יובל :)

6 תגובות:

  1. נשמע ונראה מדהים.
    ואם בכל זאת לא הא לי טבעוני (לך תשיג עכשיו במיוחד שמן קוקוס, קרם קוקוס וכד'), איך אני הופכת את זה למתכון רגיל?

    השבמחק
    תשובות
    1. את שמן הקוקוס החליפי ב100 גרם חמאה קרה וחתוכה לקוביות, את קרם הקוקוס לגנאש בשמנת להקצפה, ואת פחית קרם הקוקוס שמכניסים למקרר ומשתמשים רק בחלק השומני שלה החליפי בחבילת שמנת להקצפה, אותה תקציפי ואז תוסיפי לה את הגנאש ותמשיכי כרגיל.

      מחק
  2. נראה נפלא! שאלה: בגנאש שוקולד אתה רושם להשתמש בקרם קוקוס כפי שהוא (ולא בחלק השומני בלבד), אבל מכיוון שגם את הגנאש עצמו מקציפים איך צורך להשתמש גם כאן בחלק השומני בלבד?
    ועוד שאלה באיזה צנטר זילפת?
    תודה :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה :) בגנאש השתמשתי בקרם קוקוס ולא רק בחלק השומני. רצוי להשתמש בחלק השומני בלבד אבל לגמרי עובד גם עם קרם קוקוס רגיל :) זילפתי עם פייה חלקה בקוטר ס״מ

      מחק

אל תתבישו לשאול שאלות או לשתף אם הכנתם/ן!