יום שישי, 5 בפברואר 2016

סנדוויץ' עוגיות שוקולד וגלידת אגוזי לוז

כשנודע לי שחומר הגלם שנבחר לאתגר החודשי של מנטקה הוא אגוזי לוז הייתי מאושר, לא פחות. מת על אגוזי לוז! די מהר החלטתי להכין קוקילידות; גם כי אין בבלוג הרבה מתכונים לעוגיות, וגם כי נרשמה התלהבות מהרעיון בבית. הכנתי עוגיות שוקולד לפי המתכון המעולה מ"בצק אלים", ובשביל לחזק את השוקולדיות אפילו יותר הוספתי לבצק שוקולד מריר מומס. בנוסף, שיבצתי אותן באגוזי לוז בשביל להוסיף עוד טעם ומרקם. העוגיות התקבלו יפהפיות, מדוייקות, שוקולדיות בטירוף, עשירות ורכות. אלו עוגיות שוקולד שלגמרי עומדות בזכות עצמן. את גלידת אגוזי הלוז הכנתי עם ריבת חלב וקרמל שנתנו טעם קרמלי וצבע זהוב יפהפה (וימנעו מהתערובת להפוך לגוש קרח), עם אגוזי לוז שנטחנו עד לקבלת מחית עשירה וטעימה ועם שמנת מתוקה מוקצפת. הגלידה התקבלה מתוקה בדיוק במידה, רכה ועשירה. השילוב בין העוגיות המעולות לגלידה המדהימה יצר את כריכי הגלידה הכי טעימים שאכלתי. הם מדויקים, מתוקים, טעימים ועשירים בטעמים של שוקולד ושל אגוזי לוז. אז קדימה, להכין! והם אפילו לא מסובכים להכנה!
סנדוויץ' עוגיות שוקולג וגלידת אגוזי לוז
מרכיבים:
200 גרם חמאה
כוס סוכר לבן
חצי כוס סוכר חום דביק
2 ביצים
כפית אבקת אפיה
כפית סודה לשתיה
קורט מלח
שני שליש כוס קקאו
שתי כוסות וחצי קמח לבן
150 גם שוקולד מריר קצוץ
אגוזי לוז חתוכים, בערך כוס
לגלידה:
240 גרם אגוזי לוז קלויים וקלופים
כף וחצי שמן צמחי (חמניות, קנולה, לוז)
150 גרם ריבת חלב
שלושת רבעי כוס סוכר
 רבע כוס מים
750 מ״ל שמנת להקצפה
להרכבה:
6 כפות נוטלה
בין כף לשלוש כפות חלב
הכנה:
1. התחילו בגלידה: טחנו במעבד מזון את אגוזי הלוז עד שמתקבלת אבקה. הוסיפו כף וחצי שמן והמשיכו לטחון עד לקבלת מחית סמיכה. בינתיים הניחו את הסוכר במחבת קטנה וחצי אותו על אש חלשה. כשהסוכר מתחיל להתקרמל, ערבבו את הסוכר והמשיכו לבשל עד לקבלת קרמל. הוסיפו מים חמים. זרזפו את הסירופ החם למחית האגוזים תוך כדי טחינת האגוזים. הוסיפו את ריבת החלב וערבבו. הניחו את התערובת להצטנן. הקציפו את השמנת עד לקבלת קצפת יציבה. הוסיפו את מחית האגוזים והקציפו עוד כמה שניות עד שהתערובת תהיה אחידה. העבירו לקופסה אטומה או שטחו בתבנית שגודלה 28*42 ס"מ וכסו בניילון נצמד. העבירו את התערובת למקפיא והשאירו אותה שם למשך הלילה.
2. הכינו את העוגיות: הניחו את השוקולד הקצוץ בקערה חסינת חום. את הקערה הניחו מעל סיר ובו מים שרותחים בעדינות, כך שתחתית הקערה לא תיגע במים הרותחים ותתחמם אך ורק מאדי המים. ערבבו את השוקולד עד להמסה. הקציפו במיקסר עם וו גיטרה את החמאה והסוכר לחמש דקות. הוסיפו את הביצים אחת אחת וערבבו לקבלת תערובת אחידה. הוסיפו את הקקאו, המלח והאבקות וערבבו עד לקבלת תערובת אחידה. הוסיפו את הקמח וערבבו קצת עד לקבלת בצק. הוסיפו תוך כדי ערבוב את השוקולד המומס.
3. בעזרת 2 כפות, כף גלידה קפיצית או כדרור בין שתי הידיים, צרו כדורים מהבצק והניחו אותם על תבנית אפיה מרופדת בניר אפיה במרווחים שיתנו לעוגיות להתפשט. שבצו כל עוגיה בשברי אגוזי לוז ואפו אותן בתנור שחומם מראש ל180 מעלות כ6-7 דקות. צננו לחלוטין את העוגיות.
4. הרכיבו את הכריכים: ערבבו את הנוטלה והחלב לקבלת סירופ שוקולד סמיך. הוסיפו חלב במידת הצורך. קרצו עיגולים מהגלידה שבתבנית בעזרת קורצן שקוטרו כקוטר העוגיות. מרחו מעט נוטלה על העוגיות והצמידו אותן לגלידה. הדקו מעט והגישו מיד, או שמרו בקופסה אטומה במקפיא עד ההגשה. אם הגלידה נשמרה בקופסה, אפשר להכין כריכים עם כדורי גלידה. מומלץ להגיש עם רוטב הנוטלה שנשאר.
היום זה יום הנוטלה הבין-לאומי, ולכן הפעם ממש כדאי לראות את המתכונים של שאר החברות והחברים מהאתגר החודשי. אני, למשל, ממש ממש לא אתנגד לטופיפי אחד או לפרוסת קראנץ אגוזי לוז, נוטלה ואוריאו. וגם פה בבלוג יש מתכונים שווים לחגוג איתם את יום הנוטלה כמו מקרונים, חטיפים קפואים וטעימים ואזני המן. יום נוטלה שמח!

6 תגובות:

אל תתבישו לשאול שאלות או לשתף אם הכנתם/ן!