יום שלישי, 27 בספטמבר 2016

מרמלדת רימון

עוד פחות משבוע ערב ראש השנה, וכבר התחלנו בהכנות! רציתי להכין מרמלדת רימון, גם בשביל אחד מהקינוחים המתוכננים וגם בשביל לחלק בשקיות צלופן או בצנצנות לכל האורחות והאורחים. אחרי שחיפשתי מתכון למרמלדת רימון ללא הצלחה, ניסיתי להרכיב מתכון לבד על בסיס מתכונים אחרים שאני מכיר למרמלדה (וזה לא משהו שאני נוטה לעשות עם ממתקים, יש לי פחות ניסיון בהכנתם. זו המרמלדה השניה שהרכבתי את המתכון שלה! הראשונה זו מרמלדת האננס). יצאו מרמלדות יפהפיות, טעימות, רימוניות וחגיגיות! מרמלדה זה ממתק יחסית פשוט להכנה ומומלץ מאוד לממתקאים מתחילים. חוץ מזה שמרמלדה ביתית שעשויה ממחית פרי טבעית לא דומה בכלל למרמלדה התעשייתית. נסו להכין, תופתעו מכמה שזה טעים. וגם תהיה לכן.ם מתנה מקסימה לחג!
מרמלדת רימון
חשוב למדוד הכל מראש ולא בזמן ההכנה!
500 גר מיץ רימון סחוט טבעי (לא מצומצם ולא ממותק)
540 גרם סוכר לבן
130 גרם גלוקוזה (אני אוהב למדוד על הסוכר כך שלא תידבק לקערה)
90 גרם סוכר + 15 גרם פקטין
6 גרם מלח לימון + 6 מ"ל מים
סוכר לציפוי
הכנה:
  1. מחממים את מיץ הרימונים לטמפרטורה של 40 מעלות צלסיוס בסיר קטן על להבה נמוכה-בינונית.
  2. מוסיפים בהדרגתיות תוך כדי טריפה במטרפה את תערובת הפקטין והסוכר. מביאים את התערובת לרתיחה תוך כדי ערבוב. מוסיפים את הסוכר והגלוקוזה ומבשלים תוך כדי ערבוב עד שהמרמלדה מגיעה לטמפ' של 107 מעלות צלסיוס. מוסיפים תמיסת מלח לימון וטורפים לאיחוד. מוזגים לתבנית מרופדת בנייר אפיה בגודל 24*24 ס"מ. משאירים בטמפרטורת החדר ומצננים למשך הלילה, כדי שהמרמלדה תתייצב.
  3. מחלצים את המרמלדה מהתבנית, חותכים אותה לקוביות ומגלגלים בסוכר. שומרים בכלי אטום, או שמחלקים לשקיות צלופן וקושרים בסרט. זו יכולה להיות מתנה מאוד נחמדה לחג! שנה טובה :)

9 תגובות:

  1. מקסים ממש!
    והצילומים מעולים, בא לי ביססס

    השבמחק
  2. רק לוודא שלא התבלבלתי...
    יש 630 גרם סוכר במתכון? (בלי הציפוי...)

    השבמחק
    תשובות
    1. היי! מצטער על התגובה המאוחרת, משום מה לא שמתי לב!כן, יש 630 גרם, שזה המון סוכר, אבל גם יוצאת המון מרמלדה!
      יובל

      מחק
  3. עשיתי אתמול כדי לעשות מתנות לראש השנה ויצא נהדר. האם אפשר לשמור אותם במקפיא או במקרר?

    השבמחק
  4. היי! אפשר להחליף את המיץ בפרי אחר? לדוגמא תפוז? ואם כן האם באותה כמות?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי! עכשיו גיליתי שהממשק לא הראה לי תגובות על הפוסטים שלי כבר הרבה זמן! מצטער על זה! בכל מקרה, אענה עכשיו לפעמין הבאות: פירות שונים מכילים פקטין בכות שונה ולכן כדאי לחפש מתכון אחר. כשאני מכין מרמלדה מפירות הדר אני אוהב להשתמש במתכון של עוגיו.נט :) https://www.oogio.net/blood_orange_marmalade/

      מחק

אל תתבישו לשאול שאלות או לשתף אם הכנתם/ן!