יום חמישי, 11 באוגוסט 2016

קרמבו מנגו-קוקוס עם שוקולד לבן

יו, איך שאני אוהב מנגו! אחד מפירות הקיץ האהובים עליי. כבר הרבה זמן שאני זומם להכין קינוחים וקרמים עם מחית מנגו טריה מהמנגואים של סבא וסבתא (הסבא של הפקאנים), אבל איכשהו זה לא יצא. עד עכשיו. חומר הגלם שנבחר החודש בפרויקט של מנטקה "כחומר ביד הבלוגר" הוא מנגו. חשבתי על פחזניות מנגו עם קראמבל ומי ורדים, וחשבתי על טארט קרם מנגו טבעוני (שזה משהו שממש יקרה בקרוב) אבל בסוף החלטתי להכין קרמבואים, כי גם קרמבואים ביתיים עם מרנג פירותי ועוגיות פריכות וטעימות אני רוצה להכין כבר הרבה זמן, אבל איכשהו זה לא יצא. אז הנה, הכנתי! ויצאו קרמבואים מעולים, עם עוגיות קוקוס מדהימות (וטבעוניות!), מרנג איטלקי עם מחית מנגו טריה, ציפוי פציח של שוקולד לבן וקישוט של אבקת מנגו מיובש. מעולה. כדאי להכין!
מנגו קוקוס-מנגו עם שוקולד לבן
לאבקת המנגו:
מנגו אחד, פרוס לרפוסות דקות-דקות או כ240 גרם מחית מנגו (אפשר לקנות או לטחון לבד מנגו בבלנדר ולסנן)
לעוגיות:
43 גרם שמן קוקוס
25 גרם סוכר
85 גרם קמח
20 גרם שבבי קוקוס
2-3 כפות מים
כפית תמצית וניל
למרנג:
270 גרם סוכר
87גרם מחית מנגו
67 מ"ל מים
4 חלבוני ביצה
קורט מלח
אבקת מנגו לטעם-אם צריך
צבע מאכל כתום-לחיזוק הצבע
לציפוי:
300 גרם שוקולד לבן
2-3 כפות שמן צמחי
הכנה:
  1. מתחילים בייבוש מנגו: מניחים על תבנית אפיה מרופדת בנייר אפיה את הפרוסות הדקות של המנגו, או שמורחים את מחית המנגו לקבלת שכבה דקה על תבנית מרופדת נייר אפיה. מייבשים את המנגו בתנור שהטמפרטורה שלו היא 50 מעלות לכ14 שעות. טוחנים את המנגו המיובש במטחנת תבלינים ושומרים בקופסה אטומה.
  2. מכינים עוגיות קוקוס: מערבבים שמן קוקוס, סוכר ווניל לתערובת אחידה. מוסיפים קמח, קוקוס וסוכר ומערבבים. מוסיפים מעט מים במידת הצורך. מערבבים לקבלת בצק אחיד. מרדדים את הבצק לעלה דק בעובי של פחות מחצי סנטימטר בין שני ניירות אפייה ושומרים במקרר ל10 דקות. קורצים עיגולים בקוטר 5.5 ס"מ ומניחים על תבנית מרופדת בנייר אפיה. אופים בתנור שחומם מראש ל180 מעלות צלסיוס עד להזהבה קלה של העוגיות. מצננים את העוגיות.
  3. מכינים מרנג מנגו: מניחים בקערת המיקסר את החלבונים עם קורט מלח. בסיר קטן מניחים מחית מנגו, סוכר ומים. מבשלים על להבה נמוכה עד שנוצר סירופ אחיד.
  4. מעבירים לאש בינונית וממשיכים לבשל את הסירופ. כשהוא מגיע ל112 מעלות, מתחילים להקציף את החלבונים במהירות בינונית. ממשיכים לבשל את הסירופ עד שהוא מגיע ל118 מעלות. מגבירים את מהירות ההקצפה ומוזגים את הסירופ לחלבונים בזרם דק תוך כדי הקצפה, מבלי שיגע בדפנות הקערה. ממשיכים להקציף עד שקערת המיקסר קרה והמרנג יציב ורך. אם רוצים, זה השלב להוסיף מעט צבע מאכל או 2 כפות שטוחות של אבקת מנגו (לחיזוק טעם המנגו ולצבע).
  5. מעבירים לשק זילוף עם צנתר חלק ומזלפים על העוגיות . מקפיאים לשעה לפחות.
  6. מניחים 300 גרם שוקולד לבן קצוץ בקערה חסינת חום. מניחים אותה על סיר קטן ובו מים מבעבעים, מבלי שהקערה תגע במים, כך שתתחמם מהאדים בלבד. מערבבים את השוקולד תוך כדי חימום עד להמסה מלאה. מוסיפים שמן ומערבבים לתערובת אחידה. מצננים מעט ומעבירים לכלי גבוה וצר, שיהיה אפשר לטבול את הקרמבואים בשוקולד.
  7. טובלים את הקרמבואים בשוקולד ומחזירים למקפיא להתקשות. לפני ההגשה אפשר לפזר מעט אבקת מנגו על כל קרמבו. אפשר לצנן 2 דקות לפני ההגשה. זה טעיםםם!



6 תגובות:

  1. יואווווווווו נראה פשוט מעולה!

    השבמחק
  2. איזה יופי :) יש כמות מדויקת במשקל של חלבונים?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי! מצטער, איכשהו פספסתי את התגובה הזאת. משקל חלבון אחד הוא 35-40 גר' אז 4 חלבונים הם בערך 150 גר'

      מחק
  3. מנגו זה באמת טעים! איזה קרמבו היסטרי!

    השבמחק

אל תתבישו לשאול שאלות או לשתף אם הכנתם/ן!