יום רביעי, 24 במאי 2017

פסטה עם רוטב עגבניות וריקוטה

אם חיפשתן/ם מתכון לארוחת צהריים זריזה וטעימה, הנה מתכון טוב: פסטה ברוטב מעולה מעגבניות טריות עם שום, בזיליקים ושמן זית שמוגשת חמה עם כף גבינת ריקוטה קרה, עשירה וטעימה. כשמערבבים את הפסטה עם הגבינה מתקבל רוטב קצת ורדרד שהכי טעים לאכול עם זילוף שמן זית ומעט פרמזן. סוג של פסטה רוזה, אם תרצו. המתכון מעולה לשבועות וממש מתאים לקיץ שלנו, עם עגבניות אדומות-אדומות. כדאי להשתמש בעגבניות תמר בשלות וקצת רכות.
פסטה ברוטב עגבניות וריקוטה
מרכיבים:
220 גרם פסטה יבשה, ספגטי או קצרה (פנה, מצי ריגטוני או מקרוני, למשל)
לרוטב:
2 כפות שמן זית
2 שיני שום כתושות (בערך 6 גרם)
פלפל שחור
4 עגבניות תמר (יחסית קטנות), מגורדות
2 כפות עגבניות מרוסקות איטלקיות
מלח וסוכר
2-3 עלי בזיליקום גדולים
להגשה:
4 כפות ריקוטה
פרמזן מגורדת
שמן זית
עלי בזיליקום קטנים
הכנה:
  1. רוטב: בסיר רחב שיוכל להכיל את הפסטה חממו שמן זית, שום ופלפל שחור. טגנו על אש בינונית מעט והוסיפו את העגבניות והעגבניות המרוסקות. המשיכו לבשל על אש נמוכה יותר עד שהרוטב מצטמצם. הוסיפו מלח וסוכר לפי הטעם ומעט פלפל שחור אם צריך. המשיכו לבשל עד שהטעמים מתאחדים. הוסיפו עלי בזיליקום וכבו את האש עד שהפסטה מוכנה. (אפשר לבשל את הפסטה במקביל אבל חשוב שהרוטב יהיה מובל לפני הפסטה ולא להיפך)
  2. הרתיחו בסיר גדול מים עם המון מלח. הוסיפו את הפסטה וערבבו. המשיכו לבשל ברתיחה (עם ערבוב מדי פעם) עד שהפסטה כמעט אל דנטה. 
  3. שמרו חצי כוס ממי הבישול וסננו את הפסטה. העבירו את כל הפסטה לרוטב עם כרבע כוס ממי הפסטה ובשלו על אש נמוכה עד שהרוטב מסמיך מעט ומצפה את הפסטה. חלקו את הפסטה לארבע צלחות (או לשלוש למנות גדולות יותר), הניחו כף ריקוטה על כל מנה, זלפו מעט שמן זית ופזרו עלי בזיליקום קטנים ופרמזן. אפשר גם לערבב את הריקוטה עם הרוטב בסיר לפי הטעם ממש לפני ההגשה. הגישו מיד (כשהרוטב גם והגבינה קרה הכי כיף!). בתיאבון!


2 תגובות:

אל תתבישו לשאול שאלות או לשתף אם הכנתם/ן!