יום שבת, 27 במאי 2017

אורקייטה עם פסטו, צנוברים, זוקיני ומוצרלה

 והפעם מתכון לפסטה קלילה, ירוקה ורעננה עם פסטו ביתי קלאסי מבזיליקום (עם טריק שישמור על הפסטו ירוק ליותר זמן!), צנובר קלוי על המחבת, פרוסות זוקיני אפויות בתנור וקרעי מוצרלה טריים. פסטהפשוטה, מעולה וטעימה-טעימה. השתמשתי בזוקיני קטנים שמצאתי (הם כאלה חמודים!), אבל אפשר להשתמש גם בזוקיני רגילים.
אורקייטה עם פסטו, צנוברים, זוקיני ומוצרלה
לפסטו:
60 גרם עלי בזיליקום
כף צנוברים
שן שום חצויה
מלח
שמן זית
לזוקיני:
65 גרם זוקיני, פרוס לפרוסות
כף שמן זית
מלח ופלפל
לפסטה:
120 גרם פסטה קצרה או פטוצ'יני (השתמשתי באורקייטה)
15 גרם צנוברים קלויים קלות על מחבת יבשה (בערך כף, או לפי הטעם)
10 גרם פרמן מגורדת (או לפי הטעם, או כף)
70-75 גרם פסטו
מוצרלה בופאלו קרוע לחתיכות
פרמזן מגורדת להגשה
הכנה:
  1. פסטו: הניחו את עלי הבזיליקום במסננת. הכינו קערה עם מים חמים, קערה עם מים קפואים ומגבת מטבח. הניחו את המסננת עם הבזיליקום במים החמים לכמה שניות (נגיד, חמש). העבירו מיד לאחר מכן למים הקרים וערבבו. סננו מהמים הקרים לאחר שהעלים התקררו וסחטו טוב טוב במגבת. צעד זה גורם לפסטו להשאר ירוק לאורך זמן ואפשר לוותר עליו, הפסטו טעים גם בלי הצעד הזה. קרעו את הבזיליקום לחתיכות קטנות יותר ובמכתש ועלי, מעבד מזון או בלנדר מוט טחנו את הבזיליקום עם הצנובר, המלח וחצי שן שום. טעמו את המחית ואם יש צורך הוסיפו עוד שום (זהירות שלא יהיה חריף מדי). הוסיפו שמן זית בהדרגתיות (ובנדיבות) תוך כדי טחינה עד לקבלת ממרח אחיד. טעמו ותקנו תיבול עם צריך. שמרו בקופסה אטומה או בצנצנת עם שכבת שמן זית מעל (שגם תמנע השחרה) במקרר.
  2. זוקיני: ערבבו את הזוקיני עם שמן הזית, המלח והפלפל. פזרו על תבנית מרופדת בנייר אפיה ואפו בחום גבוה עד שמשחים מעט.
  3. פסטה: הרתיחו מים ומלח בסיר על להבה גבוהה. כשהמים רותחים, הוסיפו את הפסטה ובחשו. בשלו את הפסטה וערבבו אותה מדי פעם כדי שלא תדבק. בשלו עד שהפסטה כמעט מוכנה. שמרו חצי כוס ממי הפסטה וסננו את הפסטה מהמים. בסיר הניחו את הזוקיני (אני שם כמעט את כולו ומשאיר בצד מעט כדי לפזר על הפסטה), הצנוברים (כמו עם הזוקיני, אוהב לשמור מעט בצד להגשה), הפרמזן והפסטו. ערבבו והוסיפו את הפסטה החמה והמסוננת. הוסיפו מעט מי פסטה ומעט שמן זית וערבבו תוך כדי חימום עד שהרוטב מסמיך. חלקו לצלחות הגשה, פזרו קרעי מוצרלה (וגם צנובר וזוקיני אם שמרתם/ן בצד) ופרמזן. הגישו מיד. טיפ: אם תרצו לטבען, אפשר גם לוותר על כל הגבינות, ולאכול פסטה עם פסטו וזוקיני. שזה גם שווה :)
בתיאבון! יובל :)



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אל תתבישו לשאול שאלות או לשתף אם הכנתם/ן!