יום שלישי, 1 בדצמבר 2015

בקלאווה קשיו!

כשנודע לי שהחודש חומר הגלם באתגר "כחומר ביד הבלוגר" הוא קשיו חשבתי להכין קינוחי מוס תות וקשיו טבעוניים שרציתי להכין כבר כמה זמן, אבל כשהתייעצתי עם אמא שלי לגבי האפשרויות היא בכלל חשבה על רעיון אחר לגמרי והציעה לי להכין בקלאווה קשיו. אני אף פעם לא טעמתי בקלאווה קשיו, אבל מה יכול להיות בזה רע? בצק פריך וטעים ממולא בקשיו וספוג בסירופ סוכר מתוק ודביק עם מי ורדים. היה לי ברור שזה מה שאכין. הבקלאוות יצאו מעולות ממש, לא מתוקות מדי ופשוט יפהפיות. הכנתי אצבעות בקלאווה מבצק פילו (כשהכנתי אותן לא חשבתי על זה שהרעיון להכין אצבעות הוא לא חכם ממש, כי הסירופ לא נספג בהן בקלות. עדיף להכין אותן לא כאצבעות) ובקלאוות מקדאיף. אני אישית מעדיף את הקדאיף, אבל שני הסוגים מעולים. קיצר, תכינו. הן מעולות.
בקלאווה קשיו
מרכיבים:
לבקלאווה פילו: חבילת עלי פילו (ישאר מילוי עודף, אז אפשר לקנות עוד חבילה ולא להשתמש בכולה) ו150 גרם חמאה מומסת (כנראה שלא תצטרכו להשתמש בכולה)
לבקלאווה קדאיף: 900 גרם אטריות קדאיף, 180 גרם חמאה מומסת.
*אני עשיתי חבילת עלי פילו ועוד קצת פחות מ300 גרם קדאיף*
למילוי:
500 גרם קשיו טבעי קצוץ דק
50 גרם סוכר (חמש כפות)
כפית (או יותר, לפי הטעם) מי ורדים (לא תמצית!)
50 גרם חמאה רכה
לאָטְר (סירופ סוכר ומי ורדים):
2 כוסות סוכר
שלושת-רבעי כוס מים
כפית מי ורדים (או יותר, לפי הטעם. אפשר להחליף בכמה טיפות תמצית ורדים)
כפית מיץ לימון
הכנה:
1. מכינים את האטר: מרתיחים את חומרי הסירופ בסיר קטן. מבשלים על אש נמוכה עוד כ10 דקות. יתקבל סירופ מתוק וסמיך. אם לאחר הצינון הסירופ יהיה סמיך מדי, אפשר להוסיף עוד מעט מים ולערבב. אם לא מתערבב בקלות, חממו קצת תוך כדי ערבוב.
2. מכינים את המלית לבקלאוות: מערבבים את כל חומרי המלית מלבד החמאה הרכה. מוסיפים חמאה רכה ומערבבים כמה שניות במיקסר עם וו גיטרה. אפשר גם עם כף עץ אבל זה פחות נוח.
3. לבקלאווה קדאיף: מערבבים את אטריות הקדאיף המופשרות עם החמאה היטב. אל תפחדו לערבב עם הידיים, אחרת זה לא יתערבב טוב. הקפידו לפרק גושי אטריות וחמאה כדי שהחמאה תתערבב עם כל האטריות. על יריעת ניילון נצמד, יוצרים מהקדאיף מלבן ארוך וצר (כשבעה סנטימטרים, אבל זה לא באמת כזה חשוב) ומהדקים אותו היטב. מניחים על המלבן לרוחבו בחלק שקרוב אליכם את המילוי ומגלגלים בעזרת הניילון. חשוב להדק כמה שיותר. אם יש יותר מדי אטריות ביחס למילוי אין צורך לגלגל את כל היריעה, ואפשר לחתוך חלק מהאטריות ולשמור לרולדה הבאה. הדקו היטב את הגלילים ושמרו במקפיא.
4. לבקלאווה פילו: הניחו על משטח העבודה עלה בצק. הברישו בחמאה מומסת והניחו עליו עוד עלה, אותו גם תברישו בחמאה ותניחו עליו עוד עלה מוברש בחמאה. בקיצור: הניחו שלושה עלי בצק פילו מוברשים בחמאה אחד על השני. את השאר שמרו בצד והניחו עליהם מגבת לחה, שלא יתייבשו. במרחק של כ8 ס"מ מצלע המלבן הניחו בנדיבות מלית. קפלו את דופן המלבן מעל המילוי וגלגלו לרולדה. 
5. מכאן התהליך זהה גם בבקלאווה קדאיף וגם בבקלאווה פילו: פרסו פרוסות מהגליל (כמובן שבמקרה של ההקלטות מהקדאיף, יש להסיר את הניילון) והניחו על תבנית מרופדת נייר אפייה. אפשר לחתוך גם אצבעות, אבל עדיף לחתוך פרוסות. אפו בתנור שחומם מראש ל160 מעלות (פילו) או 170 מעלות (קדאיף) ואפו עד להזהבה. מזגו את הסירופ על הבקלאוות בנדיבות מיד אחרי ההוצאה מהתנור. צננו לחלוטין, והגישו עם פיסטוק קצוץ מעל. את האטר שנשאר שומרים בצד למקרה שתרצו להוסיף לבקלאוות. 
הצעות לשינויים ולשדרוגים:
אם הכנתם בכל זאת אצבעות בקלאווה כמוני, הגישו לצידן את הסירופ. בסירופ אפשר להחליף את מי הורדים במי זהר ואפשר להחליף חלק מהסוכר בדבש.
אם רוצים לטבען את המתכון אפשר בקלות להחליף את החמאה בשמן קוקוס מומס, גם במילוי וגם בבצק.
ואוף טופיק: לאחרונה לא יוצא לי לכתוב המון פוסטים ולהכין הרבה אוכל כי התחילה שנת הלימודים, אבל בכל זאת אשתדל לפרסם בקרוב קצת על הגיחה שלי לפריז בחודש שעבר אז יש למה לצפות!


2 תגובות:

  1. שאפו לאמא על הרעיון ולך על הביצוע, זה נשמע ונראה מעולה :)
    וגם יופי של צילומים!
    (אגב- חבל שאתה לא מציג את התמונות בהגדלה, הן לגמרי מהממות)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה! :) ואולי באמת אנסה להציג את התמונות גדולות יותר, תודה על העצה!

      מחק

אל תתבישו לשאול שאלות או לשתף אם הכנתם/ן!