יום ראשון, 20 במרץ 2016

זנגולה

עוד שניה פורים, ובשבוע שעבר (למרות שלא היה לי זמן בכלללל) ביליתי המון זמן במטבח. הכנתי משלוח מנות להחלפת משלוחי המנות השנתית של עוגיו.נט ובו אזני המן מעולותתת במילוי פאי פקאן (מתכון יעלה בקרוב), שברי שוקולד (חלב ולבן מקורמל) ובייגלה, מאפינס בננה-פקאן ומייפל, מרמלדה תפוז וזנגולות: ממתק פורימי עיראקי מטוגן מבצק שמרים וספוג בסירופ סוכר עם דבש. אצלינו במשפחה פחות אוהבים דבש, אז הכנתי סירופ סוכר רגיל עם מי ורדים וקצת מיץ לימון, אבל אפשר להכין גם עם דבש או סילאן. השבלולים הזהובים והדביקים האלה אמנם תמימים למראה אבל הם פשוט מופלאים: כשנוגסים בהם מגלים כמה שהם עסיסיים מבפנים וכמה שהם קראנצ'ים מבחוץ, והטעמים של הורדים ושל הלימון-תענוג! קיצור, תכינו את זה לפורים. זה מדהים.
זנגולה
מרכיבים:
חצי קילו קמח
25 גרם שמרית
3 כוסות מים וחצי (כמות המים מחולקת לחצי כוס, חצי כוס, ושתי כוסות וחצי)
כף סוכר
קורט מלח
לסירופ:
שלוש וחצי כוסות סוכר
שתי כוסות ושליש מים
מיץ לימון ומי ורדים לפי הטעם (אם רוצים, בערך חצי כוס דבש או סילאן)
הכנה:
1. מערבבים במיקסר עם וו גיטרה קמח, שמרים, סוכר ומלח ומוסיפים תוך כדי ערבוב שתי כוסות וחצי מים. מעבדים כחמש דקות. מכסים ומתפיחים עד להכפלת הנפח.
2. מחזירים למיקסר, מערבבים ומוסיפים עוד חצי כוס מים. מעבדים שתי דקות. מכסים ומתפיחים עד להכפלה (את ההתפחה הזו אפשר לעשות במקרר למשך הלילה).
3. מערבבים את הבצק עם וו הגיטרה ומוסיפים את חצי הכוס האחרונה של המים עד לקבלת בלילה יחסית דלילה, קצת יותר דלילה מבלילת פנקייק.
4. מחממים במחבת שמן צמחי לטיגון חצי עמוק ובינתיים מכינים סירופ סוכר: מבשלים לרתיחה סוכר ומים (אם מכינים עם דבש: אז גם דבש). מבשלים את הסירופ ברתיחה כחמש דקות ומסירים מהאש. מוסיפים מיץ לימון (בערך רבע לימון) ומי ורדים (כמה כפות) לפי הטעם.
5. מעבירים את הבלילה לבקבוק לחיץ (הגדילו מעט את החור בעזרת מספריים) ומזלפים שבלולים אל תוך השמן. מטגנים עד להזהבה משני הצדדים. מוציאים כל זנגולה מהשמן, מנערים מעט ע"מ להפטר מעודפי השמן ומעבירים לסיר עם הסירופ החם לטבילה קצרה של כמה שניות (למרות שלפעמים השארתי לכחמש עשה שניות ועדיין הן היו טעימות). מגישים אחרי צינון קצר כשהן עוד חמימות. אם נשארות, ניתן לשמור בכלי אטום בטמפ' החדר, אבל הן במיטבן ביום הטיגון.

פורים שמח! יובל :)


תגובה 1:

אל תתבישו לשאול שאלות או לשתף אם הכנתם/ן!