יום שני, 19 באוקטובר 2015

עוגת שמרים-נוגט


כבר הרבה זמן שלא הכנתי מאפי שמרים. ולאחרונה ממש התחשק לי להכין מאפה שמרים ריחני, מתוק וטעים. אז לבוקר של יום שבת הכנתי את המאפה היפה הזה: מאפה שמרים עם קרם פטיסייר נוגט. את המאפה ראיתי בבלוג הנפלא שוקולד ומלח עם הצילומים הנהדרים, שם היא מילאה אותו בשוקולד. הכנתי את הבצק לפי המתכון (שהוא בעצם מתכון של חן שוקרון) ומילאתי בפטיסייר נוגט טעים ועשיר. העוגה כמו שאתם רואים ממש יפה, וממש ממש טעימה.
פרח שמרים עם פטיסייר נוגט
לבצק:
500 גרם קמח לבן
כף שמרים יבשים (או 25 גרם שמרים טריים-שמרית)
6 גרם מלח
100 גרם סוכר
100 גרם חמאה רכה וחתוכה לקוביות קטנות
240 מ"ל חלב+60 מ"ל חלב (פושר)
למלית:
500 מ"ל חלב
6 חלמונים
150 גרם סוכר
70 גרם קורנפלור
40 גרם חמאה
2 כפות מחית נוגט (כ60 גרם), או לפי הטעם
אופציונאלי: 100 גרם אגוזים קצוצים דק. אפשר תערובת של פקאנים ואגוזי לוז
להברשה:
ביצה
כף חלב (אני לא שמתי כף חלב ושמתי קצת מחית נוגט)

הכנה:
1. בקערת המיקסר מערבבים קמח, מלח וסוכר. מוסיפים שמרים ומערבבים. מחברים וו לישה ומעבדים באיטיות. מוסיפים לאט את קוביות החמאה הרכה, ואחריה מוסיפים את החלב הפושר (240 מ"ל). מוסיפים את 60 המ"ל הנותרים באיטיות לאט ובהדרגה לקבלת בצק רך מאוד ולא דביק (אני הוספתי רק 30 מ"ל חלב). לשים ל10 דקות נוספות.
2. יוצרים כדור מהבצק, יוצקים עליו מעט שמן ומגלגלים כך שהכדור יצופה בשמן מכל הצדדים. מניחים בקערה נקייה, מכסים במגבת ומתפיחים כשעה וחצי-שעתיים במקום חמים, או לילה במקרר. 
3. מכינים פטיסייר נוגט: מערבבים בקערה חלמונים, סוכר וקורנפלור. 
בסיר קטן, מחממים חלב לסף רתיחה. מוזגים את החלב הרותח לאט לאט תוך כדי ערבוב לתערובת החלמונים עד שכל התערובת אחידה. מסננים במסננת דקה כדי להפטר מקליפות החלמונים בחזרה לסיר, ומבשלים תוך ערבוב עד שמסמיך. מפסיקים לבשל ומוסיפים את החמאה. מערבבים להמסה. מוסיפים את מחית הנוגט ומערבבים. או רוצים אפשר להוסיף יותא מחית נוגט מהכתוב. מעבירים למיקסר ומקררים תוך ערבוב עם וו גיטרה, או ששומרים בקופסה עד שהקרם מצטנן. שומרים במקרר. 
4. מרכיבים את העוגה: בעזרת ערבוב במטרפה, "פותחים" את קרם הפטיסייר הקר ששהה במקרר. מחלקים את הבצק ל2 חלךקים. מרדדים לעובי דק של כ-2 מ"מ. קורצים עיגולים בקוטר 8 ס"מ בעזרת כוס או חותכן. מורחים בנדיבות קרם פטיסייר ומפזרים מעט אגוזים קצוצים אם רוצים. מקפלים את העיגול ל2, כך שנוצר חצי עיגול. מהדקים את שני הקצוות של הקו הישר שנוצר מהקיפול הקודם. מניחים בשולי התבנית. חוזרים על הפעולה עם כל העיגולים ויוצרים מעגלים כאלה ליצירת פרח יפהפה.

 מכסים במגבת ומניחים לתפיחה של עוד כ20-30 דקות, בזמן שמחממים את התנור ל170 מעלות. כדאי לאפות כשבתחתית התנור מונחת תבנית עם מים חמים. מברישים את המאפה בביצה טרופה עם כף חלב, ואופים עד שהמאפה מזהיב יפה ואפוי לחלוטין, גם מבפנים. מצננים ומגישים.
 אם נשאר בצק, וכנראה יישאר, אפשר לעשות עוד פרח. אם נשארה פחות מחצי כמות, אני ממליץ לרדד את הבצק דק, למרוח עליו בנדיבות את הקרם שנשאר או נוטלה, לפזר אגוזים קצוצים או שבבי שוקולד לבן ולגלגל לגליל. את הגליל חתכו לאורך ל3 רצועות ולפפו אותן זו בזו. הניחו בתבנית אינגליש קייק, התפיחו כ25 דקות, הברישו בביצה ואפו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אל תתבישו לשאול שאלות או לשתף אם הכנתם/ן!