יום שני, 10 בדצמבר 2018

לחמניות בריוש במילוי פטיסייר נוטלה ומסקרפונה

היוש! אני יודע, הרגע היה חנוכה ולא פרסמתי כלום. ודווקא הכנתי סופגניות! גם לפי המתכון הזה וגם לפי מתכון חדש, ועם מגוון של מילויים. ויצא טוב. אבל לא צילמתי אותן ולא הספקתי לכתוב את המתכון המדוייק אז תצטרכו לחכות. בינתיים נגמר החג, ואולי נמאס כבר מסופגניות באינטרנט, אז הנה מתנה ממני בשבילכם/ן, מתכון חדש: לחמניות בריוש מעולות במילוי פטיסייר מסקרפונה ונוטלה. לפני כמה ימים עשיתי סקר בסטורי של "שוקו חם" באינסטגרם, שם שאלתי איזה מתכון לפרסם קודם מבין שתי אפשרויות. כנראה שהתמונה של לחמניית הבריוש עם המילוי השוקולדי והקרמי שבתה את לבכן/ם והיא זכתה ברוב קולות. ובצדק! כי נכון שלחמניית הבריוש לא כזו מרשימה למראה, אבל היא מושלמת. באמת מושלמת. היא אוורירית ועשירה, עם טעם וניחוח משכרים של חמאה. וכשתחצו אותה, או תנגסו בה, תגלו שהיא גם מלאה בקרם פטיסייר עשיר וטעים עם מסקרפונה ונוטלה-שילוב טעמים קלאסי ומנצח. אז נכון שזה די פשוט, אבל זה מקסים וזה מעדן. וזו ארוחת הבוקר הכי טעימה שיש, וממש לא צריך יותר מזה.

לחמניות בריוש במילוי פטיסייר מסקרפונה ונוטלה 12 לחמניות בתבנית שקעים סטנדרטית

לבריוש(רביבה וסיליה):
15 גרם חלב
35 גרם סוכר
3 ביצים (180 גרם)
12 גרם שמרים טריים
300 גרם קמח לחם
9 גרם מלח
180 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות

לקרם פטיסייר נוטלה ומסקרפונה (ישארו עודפים וזה בסדר, תרצו לאכול את השארית):
200 מ"ל חלב
300 מ"ל שמנת (אפשר עוד חלב)
4 חלמונים
120 גרם סוכר
60 גרם קורנפלור
180 גרם נוטלה
250 גרם מסקרפונה
2 כפיות מחית וניל

הכנה:

  1. בריוש: בקערת המיקסר ערבבו חלב, סוכר, שמרים וביצים לקבלת תערובת אחידה. הוסיפו את הקמח והמלח ולושו כמה דקות עם וו לישה לקבלת תערובת אחידה. הוסיפו את החמאה בהדרגה עד שתיטמע בבצק. התהליך הזה עשוי לקחת זמן מפני שהחמאה קרה, זה בסדר. חשוב לשמור בזמן העבודה על טמפרטורה קרה יחסית של הבצק ולכן השימוש בחמאה קרה. רצוי לעבוד בחדר קריר, בקיץ כדאי להפעיל מזגן. לאחר שכל החמאה נטמעה בבצק, המשיכו ללוש עוד כדקה. כסו את הקערה בעטיפה נצמדת ושמרו במקררר ללילה.
  2. פטיסייר נוטלה ומסקרפונה: בסיר קטן חממו חלב ושמנת. בינתיים, ערבבו בקערה חלמונים, סוכר וקורנפלור. כשהחלב מגיע לסף רתיחה מזגו אותו באיטיות לתערובת החלמונים תוך ערבוב מתמיד. כשכל התערובת התאחדה, סננו אותה בחזרה לסיר ובשלו תוך כדי ערבוב על חום בינוני עד לקבלת קרם סמיך. העבירו לקערת המיקסר וערבבו עם וו גיטרה, יחד עם הוניל, הנוטלה והמסקרפונה עד לצינון מלא של הקרם. העבירו לקופסה ושמרו במקרר עד השימוש.
  3. בבוקר, הוציאו את הבצק מהמקרר. הניחו תבנית מים רותחים בתחתית הנור וחממו לשלושים מעלות. צרו מהבצק כדורים בגודל 50 גרם. שמנו תבנית שקעים בחמאה וקמחו אותה. הניחו כל כדור בשקע. אפשר כמובן, גם לחלק את הבצק ל12-13 כדורים שווים למראית עין, אבל השקילה תעזור לקבלת תוצאות טובות יותר. הכניסו את התבנית לתנור לתפיחה מהירה והתפיחו להכפלת הנפח. אפשר גם להתפיח עם מגבת בחוץ לשעה-שעתיים עד להכפלת הנפח. 
  4. כשהכדורים תפחו, הוציאו אותם מהתנור, הוציאו את תבנית המים מהתנור וחממו אותו למאה ושמונים מעלות. בעזרת שק זילוף עם צנתר חלק, זלפו לכל לחמניה כמות נדיבה של קרם. תנו ללחמניה לגדול עם מילוי הקרם עוד מעט מעל התבנית. הברישו את הבריושים בביצה טרופה עם כף מים ואפו בתנור עד שהם תופחים מעט ומזהיבים. תנו ללחמניות להצטנן על רשת. בתיאבון!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אל תתבישו לשאול שאלות או לשתף אם הכנתם/ן!